Sayfalar

pozitif etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
pozitif etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

26 Haziran 2014 Perşembe

Selam-ın Namaste güzel kardeşim - İşte bunlar hep YOGA!

Rahatla relaxxxx nefes alll nefes veeer veee ağırlığını her verdiğin nefeste biraz daha yere doğru bırak, kendini evrene teslim et, kendini toparağa teslim et. Ne güzle değil mi? Yoga partiğinin sonunda Şavasana yaparken duyulan cümleler. Tabi insan rahatlar içi erir, bırakır ağırlığı telef olmuşsun bir saat şekilde şekle girmişsin kaslar kendinden geçmiş. Rahatlaak en doğal hakkım!!!!



Yoga lümpen salaklar için bağdaş kur, elini kucağına koy Omm de ve uç. Bu kadar cahillik diz boyu insanlar ile aynı havayı soluyor olmak bile başlı başına eziyet. O da var tabi az devinim, nefese odaklanma, bol meditasyon. Ama arkadaşım bi şey hakkında konuşuyorsun madem gizlice masanın altından aç Wikipedia'yıda bu meretin çeşidi bilmem nesi var mı bi bak. Hayır ben de allame-i cihan değilim ama bir konu hakkında iki paragraf okusam 10 sayfa daha okyasım geliyor. Kızıyorum böyle meraksız düz kafalı insanlara. Kendini geliştirmeye kapalı böyle iyyykkk.....



Bu saçmalıkla ben daha fazla uğaşmak istemediğim için FitnessDelisi olarak Devvvvvv hizmette bulunuyorum. YOGA ÇEŞİTLERİ! (minnak bir kısım ama cahillik siler meraka yönlendirir tadımlık bir dosya) Afiyet olsun :)

ANUSARA
Öğrenciler kalıp gibi her poza uymaya çalışmaz poları kendilerine uydururlar. Yeni uydurulmuş bir yoga çeşidi yapanı tanımıyorum Tr'de var mı onu da bilmiyorum Hatha'nın bir versiyonu.

ASHTANGA (VİNYASA)
İşte benim bebeğimmmm, Klasik Hint Yogası. Hem otantik hem dinamik hem de muhteşem. 1927'de geliştirildi. (O civarlar işte). Pozlarda uzun zaman kalınmaz, denge, nefes, bandhalar, ve seri çok büyük önem taşır. Dinamik bir akış içerisinde yapılır. Sakatlığım esnasında kuvvet çalışma amaçlı iyice yaptım. hem kaslarımı kuvvetlendirmeye devam ettim, vücut ağırlığı ile çalışma, dengem arttı ayrıca esneklik kazandırıyor. Yapmayan kendid erdine yansın. Muhteşem bence ben kalp Ashtanga / Vinyasa Yoga

Lümpenler gelsin yapsın bakalım Side Bakasana Ommmm neymiş dalga geçiyor bi de densiz uçuyor musun diye he canım he kuşum ben
Bu ciddi zamanımı aldı mesela denge ve kas kuvveti ve ağır konsantrasyon gerekiyor 

Akrep Pozu

Bu da akrep pozu
Yukarıda da görüleceği üzere ablalar bile akrep pozunu farklı farklı yorumlarken bre densiz sen kimsin de Yoga aynı şey hep dersin. Bir anın bir anınla bir mi? Değil o zaman sus be cahil sussss!!!

BİKRAM 
40 derece sıcakta, salutasyonu uzuun uzun yapıyorlar. Ben yapmadım valide sultan hazretleri benim yaptı, tansiyon hastası kadın zımba gibi de çıktı valla bi şey de olmadı. ama bizde mübadil geni ar sülaleinin kadınları da titanyum alaşımdanız malum bize pek bir şey olmaz.Tabi herkes denemesin bence de. Dr raporu falan gerekebilir. Bir desr 90 dakika sürer ve 40 derece sıcıaklık ve %40 nemde 26 aanalık bir seri devamlı tekrar edilir. Bikram tarafından kurgulanmıştır (Amca adını vermiş ya allahtan Bikram ya Sadullah falan olaydı peeeh) 2 de nefes egersizi içerir. Gayet de eğlenceliymiş valide dedi. Ben oda sıcaklığı yogası insanıyım şahsen.

HATHA 
Bak bunu da severim 6 modern yoga disiplinini bir potada eriteni nefes düzenleyen ve ağır fiziksel aktivite içeren bir çeşit. Hatha pratiği yaparken içini dinlemek çok önemlidir. Ray Hoca mesela bir kere 45 dakikalık Şavasana yapacağımız bir seans önerdi - ben şahsen uyurum. Hatha'da beni çeken şey dinamizm ve dinginliğin aynı anda yaşanması hakikaten çok attmin edici oluyor benim için. Hatta bu akşam yapıcam nıhahah ne şanslıyım.


IYENGAR
gene kiş ismi verilmiş bir disiplin. Hatha Yoga'nın daha nefes, dayanıklılık postür üzerine gibi olanı. Blok takoz çekme halatı falan bol bol kullanılır. Tedavi amaçlı yogadır. Yeni başlayanlar için idealdir (Cihan Hocam dedi valla) Kolay değildir ama her yaş ve gruba uygundur.

JIVAMUKTI
Ortaya karışık. Hatha ve Vinyasa'nın hareket sequensinden etkinemiş ve fakat bol nefes meditasyon chanting falan içeren derin mevzulu bir çeşit. Ruhun da esner gayet leziz olur.

KUNDALINI
Enerji odaklı, bana göre hareketi az olan yoga türü. Bşraz asana var yok değil şimdi allah iin ama daha çok chanting, enerji, meditasyon, nefes falan filan. beni kesmez ama yapan da sever. elma şekerim mesela sever bunu.

YİN
tamamen şahsi görüşümdür: Eminim çok faydalıdır ama bazen yaparken vurun beni şimdi hemen vurun dediğim yoga. Arkadaşım düğüm oluyoruz ve o halde böyle arapsaçı gibi nefeslerce uzun kalıyoruz. Kaslar maslar harika uzuyor da bir gün o halde uyuyaklırsam beni herhalde genel cerrah falan çözer netim. Sabı yok ya bende ondan zor geliyor zatne ben de ondan gaza gelip yapıyorum bunu. Gaza gelmesem yapılacak iş değil benim için.
Şu halde dakikalarca duruyorum yaaa aklım da duruyo gerçi bi zaman sonra

Hatha vinyasa falan bende sürüngen pozunu severim hatta normal esnemem de koyarım ama kal abkalım 3 dakika böyle nerelerin uyuşuyor gör
Minnak bir Yoga dosyası hazırladım işte böyle bunlar tüm yoga türleri değil duyduğum çoğu da kendi deneyimlediğim ve 3 tanesi pratiğini yaptıklarım. Emin ol daha çok çok çok ama çok çeşidi var. İlle de yogaya başlayacaksan neye başlayacağına iyi karar ver. Dinamik biriysen Yin seni sıkabilir mesela. ya da ağırsan Dinamik Vinyasa Sevmeyebilirsin. İşte bunlar hep YOGA.

Namaste şekerim
Sevgiyle


28 Mayıs 2014 Çarşamba

İlham Perisi ben, Su Perisi ben, pozitif olan hayat :)

Kocaman bir artı işaretine dönüştüm. İşim gücüm (evet ben bir yandan da çalışıyorum, hem de bayağı yoğun bir işim falan var - ay benim işlerim yoğun diyene kapak veriyim sabah kapağı, ha bir de işimle evim arası 60k bir de köprü var - saygılar o bahanelerinizi şimdi gene bi düşünün) ne diyodum ha, işim gücüm de bayağı yoğun hele de bu aralar. İş yapmaktan iş yapmaya vakit bulamıyorum. Ama pozitifim, yüzüyorum, sudayım, su hem faydalı hem zararlı, nasıl mı? Devamlı pedikür yaptırmak gerekiyor kuşum. Suda kütiküller hemen uzuyor. (Bakımlı kızlar gym'de daha da bakımlı olur bakımlıyız di mi? - parmaklarına bak ve hemen manükürcününe whatsapptan mesaj atıp RDV al)

Neden ben bu kadar mutluyum malum sakat bacağım ve karmaşık bir hal alan beslenme hesaplarım arasında bir insan neden bu kadar pozitif olur? (CANIM İSTİYOR) Çünkü amacıma ulaştım ve bu bana daha da fazla gayret verdi.

Happy Happy Happy (burası Ada, bahçede yoga sonrası yerde yuvarlanıyorum, çünkü ben aslında 2.5 yaşında bir kız çocuğuyum ve buna kimse itiraz edemez)
Amaç ne meşhur olmaktı, öyle olmak istesem ona göre yazardım, ne kitap çıkartmaktı (dandik çakma life coach ve diyetisyen FitnessDelisi - ay çok ayıp asla istemem böyle bir şey olmak) amaç ilham vermekti. Verdim ilham perisi oldum Şimdi daha da çok olucam, çünkü yapabiliyorum demek ki daha iyisini de yaparım :) Aşağıda ilham aln bir kaç örnek görelim :)

Meyveee, o artık koşucu, kendisini gece hayatından sıyırdım, alkol batağındna kurtardım (meyve bana kızma - ay lav sahne ışıkları on me), koşamıyordu üşeniyordu, laf aramızda hafif tembeldi. Ama o artık sabahları kalkıp koşan bir kız, o artık Cumartesi sabah erkenden kalkıp ormana sahile kendini vuran disiplin almış bir sporcu kendisi ile gururu duyuyorum :) Bu haftasonu Eskişehir'de ona bol şans :) İlk 10k'sını koşacak, beklentim büyük. Kuzenine beni anlatırken nasıl telefonda ona bağırdığımı, kavgalarımızı, hadi hadi hadi diye onu gazlamamı anlatırken gözlerim doldu alnından öpesim geldi. Az bağırmadım ona az tartışmadık ama bak hedef buymuş ay lav yuuuuu :) Ve sen oraya vardın seninle gurur duyuyorum en çok da şu an beni mutlu ediyor; ben ormanda koşmuşum sabah saatin körü Pazar insanlar daha yeni uyanır seninle telefondayız gene olaylar dedikodluar almış başını gitmiş, dolabı açtın bir yumurta varmış, bir yumurta bana ne yapsın ne alaka bir yumurta ne benim proteine ihtiyacım var dedin :) O an anladım geliyor Meyyve geliyoooor :)))

AzeriKızıexkomşum, kendisi ikinci bebeğini de doğurduktan sonra tombik olmuş. O taşınıp artık komşum olmadığındna beri görüşmüyoruz. Efendim kendisi Salı akşamı mesaj atıp FitnessDelisi okuyarak gaza gelip bebişe bakıcı bulup spor salonuna başlamış olması beni mutluluktan delirtti :) AzeriKızıexkomşum aylavyu her adımında yanındayım sen de bunu biliyorsunnnnnn :)

OperadakiHayalet (ismini beğenmeyecek ve benimle kavga edecek biliyorum), ben ilk bu yola çıktığımda benimle buluşup (Kanyon Kitchinette dün gibi aklımda Şubat 2013 gece ben spordan çıktım ben çay içtim o bira), ne işin var kızım deli misin yaa bırak al tatlı ye diyen adam, bana artık Gym fotoları atıyor, workout vine'ları yolluyor, hatta IronMan olmaktan bahsediyor. Wuhuuu beybiiii :) Enfekte ettim kendsini.

Bu örneklerin hepsi Salı akşamı üst üste gelince bu 3'ünü seçtim :) ama ilham verdiğim herkesi tanısam da tanımasam da çok seviyorum.

Bir kaç örneğim daha var ama yazı uzadı yaa, sıkılma valla yoksa benim çene maşallah.

ben mi ben yüzüorum bu ara :) büyük aksilik olmazsa haftaya ufak ufak başlarım, bir kaç haftaya büyük aşkım squat machine'e kavuşurum :) Dizimi soran, geçmiş olsun diyen, dua eden enerji gönderen herkese teşekkkürler. Hatta nazar edip bu hale gelemme neden olan kem gözlü(ler) (ki ben sizi biliyorum bebişim ay nov, forward ettiğiniz dedikodudan izlemelerine kadar yuh yani gözümün önünde, bir de beni her gördüğünüzde telefona sarılıp çaktırmadan resim çekip sağa sola yollamasanız benim raporumu vermeseniz, ya da yolayın biz eğlenip izliyoruz kankalarla- madem rapor veriyosunuz ben de destek veriim, maşa olma şekerim aracı olma, isteyen gelsin yüzü yok tabi o ayrı) ha neyse bu kem girlzzz iyi ki nazar etmiş, yüzme tekniğim bir gelişti bir manyaklaştı, ona neden oldu oh süper oldu. Uzun mesafe yüzmeye hazırlanıyorum şimdi :) Nazar etme ne olur gene bana yarıyo hep bana yarıyor sen daha beter oluyorsun.

Devam edeceğim :)

Sevgiyle