Sayfalar

16 Kasım 2014 Pazar

2 shades of 36th Istanbul marathon -1 evil

Ah Be canım arkadaşım. Ah Be. Yani 36. Kez yapıyorsun sen bu maratonu hala öğrenmeden nasıl yapılacağını öyle bir devamsın. Yazıklar olsun der söze başlarım. Şimdi ben kısa mesafe koşucularından  biriyim. 15 k kısa bir mesafe. Ama gene de yani çoğumuz elit atlet de diiliz. Haftanın 5 günü toplam 40 saat masa başında oturan beyaz yakalı tabir edilen, çoğumuz skolyoz ve migren gibi şeylerden muzdarip (bende bir tanesi bile yok da olan çok var) spor salonu bazlı şahıslarız.  Herkes bilir 10 k üzeri koşuyor isen eğer yarıştan bir gün önce (hatta 48 saat) bir güzel dinlenirsin. Iyi uluslararası spor etkinliği de yapıyorsun hoş bu da cepte. Sinan Erdem Spor Salonu ne ayak! Bir arabayla gitsen 300 saat trafikte kalıyorsun,  metrobüs ile gitsen o konuya girmiyorum bile tam rezillik. Neden şu işi şehir içinde yapmıyorsun? Mesela Hilton Convention Center mesela Cemal Reşit rey mesela her yer olabilir ama sinan erdem ne?  Bir milyon milletten insan geliyor zaten kısıtlı süre sen onları oraya sürükle.  Zaten yarış stresi beslenme bilmem ne ayarımız kaçıyor bir de nerdeyse pasaport ile gideceğimiz mesafeden kit aldırıyorsun.  Ayıptır! 

Hadi gittik maraton fuarı denen ucuz organizasyon tam bir facia! Bir kere ortalık pazar gibi akşam pazarı falan. Adamcagizin biri  bangir bangir bağırıyor mikrofon elde bizim kafalar kazan. Takan var mı yok!

Bir yerden numara al bir yerden kit al. Ordan oraya git görevliler kaba ve bilgisiz (ama şimdi hakkını yemiyim organizasyonun geneli böyle o yönden tutarlılık için Tebrikler tek tutarlı oldugunuz konu kaba ve bilgisiz görevli silsilesi). Zaten sevmiyoruz oraya gelmeyi iyice zulüm ediyorsunuz bize. Oysaki bize iyi bakmanız gerek çünkü biz her sene artıyoruz biz her sene büyüyor ve cok güzel de işler yapıyoruz hem de sadece koşarak. Hem bizi gören bir sürü insan da koşmaya başladı ve başlayacak sen neyi baltaliyorsun?

Al sana çözüm online kayıt esnasında neyse parası verelim biz, kargo ile yollayın her şeyi biz kosuculara nasıl?  Pratik ve kolay di mi? Teşekkürler telif vermeden bu fikrimi kullanabilirsin.

Yarış sabahi gene her şey dağınık.  Bu sefer allahtan bik bik uzun konuşmalar olmadı. Sadece tuhaf bir müzik eşliğinde başladık koşmaya ama neyse onu saymıyorum bile.  Hem metropol belediye başkanı bence ki samimi fikrim vallahi gayet destek veriyor bu organizasyona seviyor sanırım o da. Gönlümden geçen seneye giysin o da maraton tshirtunu  ve en azından köprüyü bizimle yürüyerek geçsin.  Bizimle ve STK lar ile el ele. Iyilik peşinde o da yürüsün mesela bu beni çok mutlu eder.

Köprü üzerinde semaveri kurmuş çay içen piknik yapan bir guruh  vardı mesela ne alaka ya hu deliricem ne alaka. Almodovar filminde miyiz? Kimin surreal tablosu bu?

Asagida gördüğünüz fotoğrafı start'ın orda çektim mesela. Adam çay kahve satıyor kömür kokusunda bekledik koşu öncesi bir adet zabıta da gelip kardaş ne ediyon demedi bu adamcagizlara.  Yani ben orda koşacam amca demem şu ki demleme Redbull istemiyorum ne olur bağırma kafamı içinde.

Bir de en büyük eksikligimiz ne biliyor musunuz çok acı ama halk kesinlikle destek vermiyor. Kenarda bayrak sallayan arada alkışlayan 3-5 kişiyi saymıyorum onlara çok teşekkürler fakat bir allahın kulu ilgilenmez mi ya. Bir kişi merak etmez mi bu koşu nasıl bir şey nasıl koşuyor ne acayip kostümü insanlar var ya da tabi gönlümde yatan; ulan ne güzel koşuyolar hepsi de incecik, seneye ben de bunlar gibi sağlıklı olucam ben de ilham aldım başlıyorum kanka diyen bir tane insan yok mu bu şehirde?  Ayy ya da biri şey dese mesela ne lan bu adım adım ne yapıyorlar aaa o kadar STK ya yardım ediyorlar dur bi 10 lira olsun ben de gondereyim falan.... çok mu hayal kurdum acaba?

Seneye gene aynı aksaklıklar olacak ve seneye biz gene bir şekilde kosacagiz - inşallah- ama gene şikayet edeceğiz. Bir de bi şey daha diicem milyon tane sponsor var zaten, e vergi oranı da yüksek. Kayıt ücreti daha düşük olsa daha çok insan katılsa?  Valla kendim için diil ben istanbul maratonunda 15 k koşmak için 250 liraya kadar çıkarım (kitler postayla geliyorsa) ama bir çok insan kredi kartı yok, ya da durumu yok diye katılmıyor olabilir... hadi sembolik bi ücret al onlar da gelsin ya da seneye +10 lira ekle bize durumu olmayan (Ki belediyelerde liste var) bedava katılsın  hep beraber kosalim. Hem son 1 ay reklam yapmakla olmaz şehrin en güzel spor olayı bu 6 ay önceden başla!

Valla bak gönüllü danışmanlık yaparım ben bir dahaki maratona at bi mail hemen başlarım çalışmaya.

Sayacak daha çok dert var ama benim içim şişti.  Zaten kendinizi de düzeltmeyeceksiniz. Ben de boşuna yormadan tatlı canımı demleme Redbull sunarım.

Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder