Sayfalar

7 Ağustos 2015 Cuma

Yoğurt! Kahramanım benim!!!

Sonunda söyleye söyleye Muson ikilimini İstanbul semalarına çektim. Çok güzel. Orkide çok severim artık bahçemizde falan rahat rahat yetiştirebileceğiz. O kadar çok nem var ki yakında solungaçlarımız çıkacak amfibiye geri döneceğiz evrim basamaklarını inip. Yağmur yağsa da açılmayan bu sıcaklarda bende bir ödem bir şişkinlik anlatamam. Normalde yazları karpuz peynir ile beslenen ben bu yaz yoğurda düştüm. Bildiğin yoğur kasesinde balık oldum. Sabah öğlen akşam yoğurt yiyorum canım neredeyse başka hiç bir şey istemiyor. Allahtan protein içeriği falan olan, kendisi ile bir çok şey karıştırıp değişiklik yapabileceğimiz bir beslenme ürünü kendisi.

Şimdi canım senin belinin (benim belim de hepimizin belleri) etrafında yağlanma oluyor ya ha onun müsebbibi kortizol denen bir müsibet hormon. Bu kortizolu salgıladıkça belinin etrafı yağ kaplanıyor. Yoğurt tam bir süper kahraman. Yediğin zaman içindeki kalsiyum yağ hücrelerine diyor ki hey dostum beyaz poponu tekmelemeden o kortizolü yavaşlça yere bırak. Ayrıca kas yapımına da yardımcı olan yoğurt sayesinde baaak kilo verdiiin :) az yağlandın e daha ne istiyorsun paaaardoooon?

Bir çok yoğrdun içinde senin için iyi olan bakteriler var sindirimini düzenleyen ve sana eziyet veren kötü bakterileri yok eden. Ay kahramanım beniiiimmmm.

Kadınsan ihtiyacın olan vitaminin % 60'ını sana yoğurt sağlar, erkekleri bilemiciiim. (220 - 250 gram yoğurttan bahsediyorum dostum burda) potasyum, fosfor, riboflavin, iyot, zink, B5 ve sinir sistemini maşallahlayan B12. Kalsiyum var D vitamini var. Off daha ne istiyorsun bebeğiiimmm??? Dellli gibi protein var (çoğunda gene de bak markadan markaya değişir falan) Ayrca bizim başımızın belası kemik erimesine de deva kendisi unutmadan. Akitf kültürlü yoğurt yersen vajinal enfeksiyon kapma oranın bile düşüyor (Kanda'da bir Üniversite) yani ben sana bunu aha nasıl övsem bilemedim ki!

Hem spor sonrası yenilenme sürecinde de bir kase yoğurdun sana yapacağı iyiliği öz anandan babandan göremezsin o kadar diim sana. İçindeki protein kaslarına amino asit sağlar, içindeki karbonhidratlar da kasına enerji olur kan olur can olur yani. ben demiyorum milllyon zibilyon tane prof dr araştırmış bunu.
orman meyvesi delisiyim var mı?

Yoğurt vğğcudundaki fazla sodyumu atar yollar def eder. Yani meali; yüksek tansiyonu engeller, kalp ve böbrek rahatsızlıklarına karşı da insanı korur. neymiş? Sıcak havada yoğurt süper gelirmiş. Ayrıca bağışıklık sistemini de güçlendirdiğini Viyana Üniversitesi söylüyor :)

Dişlere ve içindeki laktik asit ile de diş etlerine diş perisi gibi geliyor bunu da Marmara Üniversitesi söylemiş :)
bazen ben de delirip evde yapıyorum ama şu aralar no no :) 

Ben spor öncesi yiyorum, öğlende yoğurt aşı gibi yiyorum (içinde nohutlu bulgurlu manyak protein deposu bir şey) sabah meyve ile yiyorum. Tamam biraz çok olabilir ama yemin ederim canım başka bir şey istemiyor. Yoğurt oldum ben :) balla yulafla meyve ile karıştır, çorba yap ayran cacık yap off muhteşem bir şey yaaa naneli ayran mesela :) Ama sapıtıp gidip proses edilmiş şekerli yoğurt yemeye kalkma sade yoğurda kendin ekle ne ekleyeceksen. Hele bir de üşenmez yoğurdu evde yaparsan hmmm nam nam

Namaste şekerim





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder