Sayfalar

12 Kasım 2014 Çarşamba

Avrasya maratonu (15k)

Melabaaaaa :) geldik gene yılın en şeker olayına.  Neden şeker çünkü ben de tabi ki bir Adım Adım koşucusu olarak TOFD  yararına koşup engelleri olanlara özgürlük vermeye çalışıyor olacağım. Buradan benim bütün canım bağışçılarıma çok teşekkürler kalanı da bağış yapsın hemen!  hemen hemen hemen :)

Şimdi geldik ya yılın bu zamanına; hassas zaman bu. 15 k kısa mesafe olarak adlandırılabilir evet ama o bile vücuda bir travma yaratır. Bu nedenle biiir sadece yarış esnasında su içmek yetmez ben özellikle 10 gün öncesinden su  alım miktarını arttırır vücudu iyice Hydra ederim :) Yunan tanrılarına selam! Maraton yani sonuçta ;) beslenmeye dinlenme düzenine de gene yarıştan 3 gün önce değil 15 gün önce özellikle özen göstermeye başlarım. Şu an o zorlu süreçte seyrediyorum bildiğiniz protein günleri. Hazreti Mehmet Ali hocanın tavsiyesi üzerine 15 k yarışlarında 1 hafta önce karbonhidrat alımını iyice sınırlayıp  karbonhidrat tarafından bedende oluşturulan ödem bir güzel atılır.  YAPARKEN zor yalnız uyarım Baki!  bende sinir yapıyor tatlım yani o protein diyeti var ya yapıyorsun hesabı karb alımı kısıtlanıyor buraya kadar iyi. Sonra bir sınır bir stres aman efendim ben gene karanlık odada çiğ etle  beslenen Pitbull oluyorum.  Protein lif ağırlıklı iyyyy.  Cumadan itibaren alicam karb i ama bu şu demek diil; börek!  Börek yok! Yulaf makarna karb bu. Patatesli börek diil! Üzgünüm.  Tatlı da diil onu da karıştırma bi zahmet. Tatlı neydi hakikaten? Fıstık ezmesi muz tarçın Hindistancevizi topu benim için tatlı mesela.

Yarıştan bir gün önce istikamet sinan erdem spor salonu hedef Kitleri almak araç metrobüs (ben no kalp toplu taşıma ama yapacak bir şey yok o trafik beni yarış öncesi yer bitirir) yarış öncesi alma beden negatif almaaaa

Yarış günü;  en sevdiğim!!!! işte burda ilk kez Avrasya koşacak olanlara dev hizmet başlıyor. Kıyafet;  koşu patileri şart bebiş! Tercihen 0 k diil  alışık olduklarını giy. Ayak Bakımı yap tırnakları kes kremler sur parmak güvenliğini sağla. Koşu şortu taytı çek :) üstüme ben bu sene çektim ve Adım Adım tshirtumu giyecegim. Köprüyü geçince ceket çıkar hem o rüzgar geçmiş olur hem beden ısınıyor. Ben çanta taşımam mesela bel çantam var telefon ve rejenerasyon için protein bar bunun içinde kredi kartı biraz da nakit bi de ne olur ne olmaz kimlik. Sensör ayakta numara göğüste. Kontrol şart.  Hava durumunu önceden incele ona göre giyin. Saçını başını topla, iPod varsa şarjı fulle.     

Şekerler ben avrupa yakasında ikamet eden bir fitness delisiyim  buluşma noktamız taksim meydanı buradan özel otobüsler ile köprüye götürülüyoruz. Giselerin hemen gerisi e burda o konuşuyor bu konuşuyor bence çok gereksiz yani sen metropol belediye başkanı isen ve o organizasyonun sahibi isen takım elbise ile protokolden konuşma, gel bizimle en azından halk yürüyüşü yap yani. Bir bir konuşmanın manası yok. Ha bi de biz dinlemiyoruz zaten bil de. Burada beklerken dağa tepeye çiş yapanlar oluyor artık normal protokol o kadar kocaman ki wc ker yetersiz (ya da var mı bak emin diilim).

Çanta varsa burda ver finishte alırsın ama çok beklersin onu da bil.

Sonra başlıyoruz efendim en güzel olaya koş koş koşarak köprüden geç :) böyle güzel bir tatmin yok vallahi yok. Her gün günde iki defa köprüden geçerim ama her sene bu günü beklerim :) o kadar ayrı bir özgürlük hissi ki :) yalnız burası kalabalık olur herkes foto falan çeker hayal kırıklığı yaşama tay gibi sekemiyorsun yani.

Beşiktaş çıkışından çıkıp Barbaros Bulvarı'nda aşağı koşuyor manzarası tadını çıkarın.  Geçen sene çıkışta tekbir getiren kafile vardı hala düşünürüm neden acaba diye. Allah allah insan koşarken neden ki ??? Neyse herkes kendine. Ben manzaranın  tadında takılıyorum bana bulaşmayın. Beşiktaş'tan sonra ilk şu istasyonu dilim dilim elmalar ve sünger :) gayet hoş çok şeker :) fındıklı Karaköy koş koş koşarak Galata Köprüsünün üzerinden geç :) şehri yaşa şehrin asfaltına her adım atışta sukret :) çünkü bugün aslında bu şehri çok sevdiğin için ona minnet duyduğunuz için koşuyorsun.

10 k bitti bile :) 15 ler devam Balat istikametinde 2.5 git 2.5 gel ve bitti işte. Şimdi bir sene daha bekleyeceksin bu zevki gene yaşamak için :). Hatıra madalyanı al git sertifika sırasına gir çünkü üstünde senin Kıtalararası bir atlet olduğun yazıyor. Kendinle gurur duyuyorsun mutlu oluyorsun. Başardın bravo!

Herkes koşuyor bugün :) köpekler mesela üzerlerinde göğüs numaralari ile  yaşlılar gençler şişmanlar zayıflar engelli ve Engelsiz olanlar herkes! Bütün şehir hepimiz mutluyuz bugün :)

Çantayı da aldın mi? Sana göğüs numaran ile toplu taşıma ücretsiz nereye istersen git şimdi.

Ben yarış sonrası uzun esneme yaparım 15 koştun yapıcam tabi yoksa yarın penguensin. 15 k sonraları benim Cheat day'im ne istersem yerim. Sen de neyi doğru görüyorsan diyetisyen antrenör ne diyorsa onu yap ben metrelerce kebap  yemeyi planlıyorum. 2 haftadır extra özenli yiyorum lütfen :)

O zaman al sana TOFD bilgileri haydi bağışlar cebe. Big chefs te yiyeceğim bir yemeğin ücretini en azından yolla şekerim ya cimri olma Paylaş çünkü hayat çok güzel oluyor o zaman. Bilgiler asagida denesene :)

Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder