Sayfalar

17 Haziran 2014 Salı

Köküne kibrit suyu kök kaslara kuvvet

Resmen düello yapıyorum. İnsan kendi kas gurubuyla düello yapar mı? Ben yapıyorum. Şimdi, ben sakatlık geçirdim ya. Çok sabırlı olmam gereken bir döenmdeyim. Ha hey be FitnessDelisi sabır sende ne arar dersen aramaz. İş güç olsa, arkadaş aile, sevgili bilmem ne olsa yemin ediyorum sabredemem. Herkes de bilir bunu. Benim sabrım ben 2.5 yaşından beri aynı seviyede gelişmiyor. Ha neyim gelişiyor mesela karın kaslarım. Eveeetttt. Ve ne yazık ki, sakatlık süresince cardio yok, e dize yüklenme diye kuvvet yok, devamlı yüzme (ki bırakmış değilim çarşamba bu hafta bir yüzülecek) karın kaslarım hafif bir yok oldu. E ben bi de yedim içtim tabi bu arada. Herkes bilir, karın kasları gym'de değil mutfakta yapılır. Ve her şeyi de ince ince düşünmek gerekir. Bir kere abbs yapan hep yapabilir bence (hele ben bile bu sabırla yaptıysam amin)



Karın bölgesi bir kere çok önemli biz hep öyle bakıp bakıp duruyoruz ama bağırsaklar orda, karaciğer, pankreas, dalak falan bir sürü organ orada kamet ediyor. Aslında çok hassas bir yer. Ayrıca bedeninin merkezi (geçen gün derste hocam peki bu pozisyaonda momentum ne olacak diyen arkadaşıma selam olsun - kız gel valla özledik). Buranın kuvvetli olması bir kere denge ve stabilite için önemli. Ayrıca iç organları koruyor, şeklimiz şemaliiz buradan soruluyor.

Karın bölgesinde bir dikey kaslar bir de düz kaslar var. Dü kaslar; dış oblik, iç oblik ve transversus abdominis (amen). Dikey kasların isimleri hele daha eğlenceli; rektus abdominis, pyramidalis (amen) ve aşağıda bunların hepsinin resmi var.
neye varıcam? Şuna, karın çalışırken her kas grubunu bir çalıştırman gerek. Yanlar üst alt (dün akşam mesela kokoca spro salonumuzda dünyanın en iğrenç crunch dersine girdim, girmez olaydım vakit kaybı oldu) çünkü sırayla çalışması gereken gruplar sırayla çalıştırılmadı, önce bir grup tamamla sğnra diğeri, başa başa dönme. Kol çalışırken bacak çalışırken öyle mi yapıyosun hayır karında neden yapasın o zaman!

Ben 30 gün abs challenge'a girdim bu şu demek, her gün ölsem de gebersem de iş yemeğinde de olsam o karın çalışlacak. Ha bi de şı kekoluk var benim karnımda yağ var demek ki mekik çekmem gerek. İstersen günde 10000 tane çek olmaz o iş. Bri kere bölgesel zayıflama diye bir şey yok hiç olmadı, şu an yok gelecekte de olmiicak çünkü metabolizmamız bu ancak insan ırkının genetik kodunu değiştirisen belki, onu da ben bilmem genetik mühendisi değilim makina mühendisiyim.

Neymiş, karın kası için;
1. Gramla yiyorum, acayip dengelemeye çalışyrum tabi kaçıyo ama yapabildiğimin en iyisini yapıyorum.
2. Cardio, o yağ tabakası kendi kendisini eritmeyecek
3. Kasların kuvvetlenmesi için karın çalışılacak.


Nereye baksam 30 Days Abs Challenge, 30  Days Plank Challenge  (1 ayın sonunda 90 saniyeye ulaşmaya çalışıyorlar ben 2 dakika rahat duruyorum şimdi hava atmak gibi ezmek gibi olmasın da - ay ya da olsun bana ne çalış senin de olur) ben de mi plank C. yapsam 10 dakikaya çıkarım belki :p

Sen google lama diye ben googleladım bile al bir iki örnek. Ama aman diim hocana sor kendi programını yap. Bunlar çeşni :D


Sevgiyle

1 yorum:

  1. Merhabalar. Bloğunuzu Kondromlazi patella sayesinde keşfettim. Çok güzel. Diziniz iyileşti mi bu arada. aynı rahatsızlığı bende yaşıyorum. 3 hafta oldu hala geçmedi. Nasıl bir süreç yaşadınız anlatırsanız sevinirim. Sevgi ve saygılar

    YanıtlaSil