Sayfalar

20 Mayıs 2014 Salı

Ey kondromalazi patella geldiysen basamakta tıkırda

Condrolamazi Patella, sağlıklı genç yetişkinleri etkileyen hayatlarını cehenneme çeviren bir illettir. Şöyle ki, ortopedi mütehassısı beni bir ara psikiyatriye sevk etmeyi düşündü. Alnından geçen o ışıklı yazıda gördüm bunu.

Condromalezi Patella, bir İtalyan yemeği gibi gelse de kulağa öyle janjanlı İtalyan restoranlarında yiyebileceğimiz bir illet değil. Diz kapağı kemiğinin altı bir kıkırdak yüzey ile kaplanmıştır şekerler. Bu arkadaşa yani diz kapağına Latince Patella diyorlar pek havalı. Kondromalezzi (İtalyan restoranına dönecek olursak asıl parayı baıldığımız janjanlı kısım) en derindeki kıkırdak tabakasında oluşan değişim ve yüzey kıkırdakta meydana gelen kabarcıklar, saçklanma, ülserasyon falan falan böyle çok iç bayıltıcı bir şey. İlk başta ağrı vardı, sonra o toz bulutundan gelen ağrı sese dönüştü ve merdiven innip çıkarken tık tık tıkkk ey ruh geldiysen....



İçim kalkıyor her basamak inişte çıkışta, gerçi Komdromalazi Patella artirritten farklı olarak iyileşen bir şey(miş umarım Allahım ne olur ne oluuurr). Hem okuduğum makaleler (madem geldi başıma bari araştırayım illetimi) hem doktorum hem de Yeliz Hoca (İzmir'in süper trainer'ı) erken teşhis hayat kurtarır dedi, ima etti, belirtti. Olay ilk başta yakalanırsa düzeliyor fakat ilerlerse yandın canım. Kemik bile açığa çıkabilir.  Diz önü ağrısı ile farkedilen KP 20 yaş üstü insanlarda 50 % oranında görülür. Çok da öldürücü değil ama benim gibi deli gibi spor yapıyorsanız yandınız. Koşamıyorum, squat yapamıyorum halterlere barlara bakıp iç geçiriyorum. Dün gözümden yaş geldi yemin ediyorum. Şu an sadece yüzebiliyorum yüzüyorum yüzüyorum yüzüyorum. Bu konuya sonra gelicez.



KP'nın evreleri varmış;
Evre I: Yumuşama ve şişme
Evre II: Fragmantasyon ve fissürleşme (0.5 inç altında)
Evre III: 0.5 inç üzerinde fragmantasyon ve fissürleşme
Evre IV: Subkondral kemiğe kadar olan kıkırdak erozyonu olarak sınıflamıştır.

Sanrım ben başında yakaladım.

Olayda yaptığım cahillikler;

  1. Global Run Bodrum 15 k sonrsı bu ağrı oluştu arkadaşım sen ne hırs yapıyorsun sonrasındaki iki hafta daha yarışlara giriyorsun
  2. Doktor New Balance Bozcaada'da koşma diyecek diye gitmedim 
  3. İnadına squat inadına dize yüklenme
Olayda yaptığım tuhaflıklar:
  1. Doktora koşabilecek miyim doktor gene koşabilecek miyim diyee sordum. Türk filmi yaşadık
  2. Bana gelen tekerlekli sandalyeyi reddettim
  3. Röntgeni istedim duvarıma asmak için mail atarız dediler
  4. Doktora (ki adamda resmen peygamber sabrı varmış beni kapattırmadı bi yere) squat yapabilir miyim dedim dik dik baktı, ağırlıksız yapsam dedim (sabrın sonuna geldi) hanımefendi siz neden ağırlıkla squat yapıyosunuz ki zaten dedi kaç kilo diye sordu söyledim gözleri yuvalarından fırladı (söylemem herkesin vücudu kendine yarışmak yerine kendi sınırlarımızda kalalım) 
Şimdi dizim elimde buzlu kremli duruyor, yüzüyorum.... en iyi o gelirmiş. Adamcağız bana yüzebildiğin kadar yüz derken benim ne kadar yüzebileceğimi hesaba katmadı tabi. Normal hayatını yaşa dedi de benim normal hayatım günde 2.5 saat ağır idman diyince onu yaşama dedi. Ben nasıl yaşiicam söyleyen yok. 

Anneler günü hatırası :) ben ve diz desteğim 

Hazreti Mehmetali Hoca ben ve KP'lı dizim


KP olmamak için dize yük bindirmemek gerek, iyi bakıcaz dizlere. Beni bilen bilir kıkırdak için ne gerekiyorsa yaparım aslında, beslenmem, uzun uzun esnemem, iyi ısınmam, bol yoga. Bir tek dinlenmedim hırs gözümü kör etti. Ki bu çok doğru. Egomu kennarda bıraktım bu da doğru bak. Aile, arkadaşlar ve özel ilişkilerde ego kullanmıyorum, ama olay fitness olunca Allaaaahhh sanki Michelle Lewin ben. tamam o ablanın daha çok pack i var ama benim de Türk ortalaması üzerinde bu konuda netim. Hayatım fitness. hayatım spor hayatım beslenme, dinlenmedim. Egoma yenildim. O da geçecek bu bana işaret. Şimdi sabır (sabır mı o da ne, benimki 2.5 yaşındaki kız çocuğu seviyesinde) zamanı. Bir de şu çok güzel bir KP yazısı okuyun okutun ben çok beğendim. 

Koşucu dizim var artık oley. Bu da gazlik gibi bir şey. iyi tarafından bakayım, yüzme tekniğim bayağı ilerliyor. Hocam muhteşem SuAyşin'i beni harika idmanlıyor bu konuda :) Balık oldum ben.

Sevgiyle

10 yorum:

  1. Kader ortağı ?? her iki dizde de kondromalezi erken evre PRP doktoru tam dinlemediğim için yaramadı 1 hafta sonrasında sahaya çıktım ( flag futbol oynuyorum amerikan futbolunun kızlar ve gençlere yönelik biraz daha soft (!) hali) 15 seans fizik tedavi verdi yetmedi 20 seansa çıktı oda yemedi bugun bide üstüne baker kisti olabilir denildi. Çektiklerini okadar iyi anlıyorum ki ama doktorunu dinle kesinlikle gerçi şimdi baktım 1 sene önce yazmışsın sende durum ne oldu diyerek konuyu bağliyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)

      1.5 senenin sonunda 30 kilometre kadar koşup 4 kilometre kadar yüzebiliyorum. Statik çalışmalar sonucu mikrokasları güçlendiren bir program takip ettim hocalarım ve doktorları dinlemeyip hırsıma yenilseydim sanırım dizimi kaybederdim hükümsüz olurdu sporcunun iyisi sakatlıkta belli olurmuş sanırım bu testi geçtim. Size de çoook geçmiş olsunlar :) Ne durumda şimdi?

      Sil
    2. Merhaba, geçmiş olsun. Bu statik programı paylaşabilir misiniz? Mailim : onurpulgat@hotmail.com

      Sil
  2. merhabalar size baharzerrinakel@gmail.com dan mail atmistim ulastimi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar Hanım merhaba, e-postanız ne yazık ki bana ulaşmamış ama size özel mail adresimden yazdım az önce yeniden iletebilirseniz sevinirim.

      Sevgiler

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, uzun yıllar dans ettim.son yıllarda içerisinde flamenkoyla ilgilenmiştim ki sanıyorum dizlerimin sonu oldu. bana da bundan bir süre önce patella kondrımalazi tanısı konuldu. İnternetten cok araştırdım ancak sizin yazınız dışında bu rahatsızlığı olan ve yoga yapan kimseyi göremedim, yoga üzerine eğitmenlik almak istiyorum ancak korkularım var, bu rahatsızlığı olan kişinin yoga yapması ne derece yararlı ya da zararlıdır dizler için bilginiz varsa paylaşırsanız benimle cok mutlu olurum. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba bende aynı rahatsızlıktan muzdaribim, 35 kilo verdim pilates, reformer pilates, zumba yapmayı çok seviyorum doğru mu yapıyorum bilmiyorum yaptığınız spor programını öğrenme ve bu konuda bilgi alma şansım var mı? teşekkür ederim mail adresim: dem_ezgi@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. merhaba arkadaş yazılanları ve paylaşımınızı okudum ilgili programı benlede paylaşırsanızçok memnun olurum . ardaalper05@hotmail.com

    YanıtlaSil
  7. Programı paylaşabilir misiniz umutgemicibasi@gmail.com

    YanıtlaSil