Sayfalar

1 Temmuz 2015 Çarşamba

Yeni türeyen sağlıklı beslenme şarlatanları!!!

Bir çok arkadaşım var diyetisyene giden. Çok tatlı dünya şekeri minnoş bir arkadaşım var Doktor kendisi beslenme uzmanı, çok iyi spor hocalarım var gecenin köründe whatsapp'tan yazıp resim yollayıp ya hoca ben maratona hazırlanıyorum çok acıktım bunu yesem caiz midir? diye sorduğum ve her kahrımı çeken. Sayelerinde ben sağlıklıyım.

Yalnız ülkemizde her alanda olduğu gibi tabi bu alanında cılkını çıkarttan 3 kuruşluk zavallı şarlatanlar var. İtimat etmeyiniz. Bugün size onlardan biraz bahsedeyim. Blenderda iki yeşil smoothie yapıp boyfriend jeans ile bahçede sere serpe elde ananas poz verip ben sağlıklı yaşam gurmesiyim ben sizi besliim diyen tipler türedi. Bu canlı türü, genelde Etiler, Nişantaşı civarlarında home office falan çalışıp (!!!) size eğitim olarak uzakdoğuda bir yerden aldığı belgeyi master chefim beeeeğğğnn diye yutturmaya çalışırlar.

Beslenme ciddi bir iş canikolar. Dünya kadar ekol var. Birinin diyeti diğerine uymaz. Bu ev kadını bozması kezbansular genelde hakkımda kısmına da eğitimleri ve bu konudaki teknik birikimleri hakkında bir şey yazamazlar. Yoga yaptım beğğğnn diye ibareler olur mesela bunların hakkındasına. Ulan mal! Sen bana yemek mi satıcan yoksa yoga dersi mi? Ya da yoga pantolonu ders verecek durumda değilsin o belli zaten. Spor yapan insanın göz altları öyle simsiyah olmaz eroinman gibi, sağlıklı beslenenin de. Kime yediricen? Hakkımda'dan devam edeyim. Ömrüm boyunca tatlı yemek istedim vermediler edebiyatı var mesela, motivasyon bu. Bakıyorum boş boş şeyler, masal kahramanıyım ben falan demiş (işsiz ya ondan) hala teknik bir şey yok. Aklı olan insana soruyorum; sen buna kendini besletir misin? Sağlıklı yaşam beslenme uzmanı mısın? O zaman metabolik açıklamaları yapacaksın, benim kanımı, idrarımı bilemiyorum artık daha nelerimi nelerimi tahlil edeceksin, bana uygun beslenme programı oluşturacaksın. Benim metabolizmama ne gider ne gitmez bunu bana söyleyebilecek kapasitede olacaksın 15 günlük Bali tatilinde terasından maymun kovalarken aldığın şef sertifikasını alıp ne yapacağını yazmiicam anlarsın. Beslenme ciddi iş sen olayı yanlış anlamışsın.

Siteyi incelemeye devam: her şeyi glutensiz yaptım. Neden glutensiz? Biz İstanbullular çölyak hastası mıyız? Google'a yazdığında dünyanın en prestijli tıp fakültelerinde üretilmiş makaleleri okuyabiliyorsun. Koskoca Tıp Profesörleri (senin gibi dandik şef belgesi değil şekerim, o sendeki kullanılmış selpak gibi kalıyor heriflerin belgelerinin yanında) diyo ki, çölyak hastası değilsen, sana ne glutenden! Hatta glutensiz diyet GERÇEK doktorların denetiminde yapılmıyorsa deli gibi zararları var. Mesela beyin fonksiyonlarının durması / yavaşlaması / bozulması. E yani bu da senin durumunu biraz açıklıyor. Vitamin mineral eksikliği (senin o süper sağlıklıyım dediğin yaşam tarzı mat cildinden ve simsiyah göz altlarından belli (Ben de arada yorgun olunca oluyor Dior en iyi kapatıcı tavsiye ediyim) bunu geçiyorum express bi şekilde sen kendin vitrin değilsin.

Glutensiz diyet aynı zamanda vücuttaki iyi kötü bakteri dengesini bozar, yeme bozukluğu oluşmasında etkili olabilir. Ay sen tabi bunu bilmiypdun Bali'de eğitim aldığın otel mutfağı bozması yerde İngilizce bilmeyen eğitmenin (ki seninki de zaten ne kadar) bunu demedi sana Şef!


Türkiye için açıklanan resmi çölyak hastası sayısı 700bin. Yani sen Etiler'de 700bin Çölyaklı mı buldun da iş kurdun? Business kafası zaten yok her akım şarlatanlığa yatmış!

İtimat etmeyiniz! Böyle şarlatanlara itimat etmeyiniz. Sağlıklı yemek tarifleri geliştirmek için okuyun, zamanınız yoksa uzmana danışın. Danıştığınız uzmanları iyi seçin, ülkemizde ve dünyada çok prestijli üniversite ve enstitülerde akademik çalışmalar yapmış olan bir çok iyi diyetisyenimiz var İstanbul'da, doktorlara danışın.

Bu gibi kadınların tuzaklarına düşmeyin sağlığınızdan olmayın! Kendinize değer verin! Göç ettiği köyüne dönmesin, anasıyla bahçedeki tandırda gözleme yapmasın diye insanları dolandırrmaya kalkan bu gibi kişilere karşı tedbirli olun. Mutlaka diplolamalarını soruni size hangi tahlilleri uygulayacağını, alerji testi taleplerini sorun. Sormak için eğitin kendinizi, gerçek doktora gidin size daha neler sormam gerek diye de sorun. Ya da deneyin buna gidin, sorun bakalım ne cevap verecek? (Ben söyliim lafı değiştirecek bir cevap veremeyecek bilmiyor ki)


Ne dolandırılıp paranızdan ne de bu gibi bilgisiz, eğitimsiz kişilere kendinizi teslim edip sağlığınızdan olun beslenme her şeyin temeli kansere ölüme kadar gidecek tahribatlar yapar bu gibi kişiler aman dikkat. Kendinizi bu sahte, onursuz, zavallı sahtekarlara teslim etmeyin.


İlber Ortaylı ve Celal Şemgör hocalarımı saygı ile selamlıyorum ne doğru diyorlar.....



Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder