Sayfalar

30 Temmuz 2015 Perşembe

Yaz geldi erime, kendini dondumaya gömme

Dünyanın Güneşin uydusu olduğu, hepimizin yaw acaba cehennem böyle bi şey mi tövbekar mı olsak dediğimiz şu günlerde hava 50000 derece falan. kendi adıma konuşayım dün sabah toplantıya giderken merdiven tırmanmam gerekti, merdivenlere bakıp yaaaaa diye bir isyeeaaaann ettim. Ben ki tık demeden yarı maraton koşuyorum merdiven çıkmak benim için işkence oldu. Sabah saat 7 de havanın 27 derece olması ayrı bir hoşluk tabi. Ben ki süper aktifim hareket edemiyor, deniz anası gibi olduğum yerde yayılıyorsam konvansiyonel insan ne yapsın!

7000 derece sıcakta insan erimeden nasıl yaşamalı?

İnsanların yaşaması için ideal sıcaklığın 24 derece olduğunu biiiiir sürü yerde okudum ben. Bi de tabi bunun nemi var. Nem ne kadar artarsa azap o kadar berbat oluyor.

Ne yemek yiyebiliyorum ne uyuyabiliyorum. O zaman buyrun benim çözümlerim (gene okuduklarımdan destekli)


  • Kocaman porsiyonu olan protein manyağı besin tüketilmeyecek. Bu metabolizmayı hızlandırıp vücudun da ısı üretmesine neden oluyor yeme annem yeme gülüm hafif ye minnoş minnoş ye
  • Su iç bol bol su iç
  • Etrafında fazladan ısı kaynağı olmasın. Tamam Laptop falan var da lamba bilmem ne aman diim. Daha da erimenin manası yok 
  • Alkol alma, kafein alma, dehidrasyona neden olabilir su tutuyo bunlar
  • Yavaş hareket et, hızlanıp metabolizmayı şamşırtıp ısı üretme
  • Zorla su iç, susamayı bekleme
  • Bol bol 100% pamuklu rahat kıyafetler giy
  • Mümkünse pişirilmeyen şeyler ye (mutfakta ısı üretme) bilmem ne yapan mutfak gibi salak web sitelerine kanıp çiğ sebze kökü yeme o allahın köylüsü ne dediğini blimiyor tatilde hobi kulübünden şef sertifikalı olan şarlatanlara dikkat
  • Su içeriği yüksek besin tüket (karpuz, kavun, salatalık, domates, her türlü salata yeşilliği)
  • Spreyli bir şişeye su doldur ve bunu kendine sık su önemli içten dıştan sula kendini (Evian şu malzemeyi bilmem kaç Euuurooyaa satıyor bebeğim yaaa) 

Sıcak havada idman yapmak sınırlarını genişletir evet ama önemli önemli önemli şekercim, mutlaka önelmlerini al. Bir kere SUUUUUU çook mühiiiimmm. Outdoor bir şeyler yapıyorsan sabah erken akşam geç saatte, öğlen 2de 42 derece güneşin alnında koşmak manyakça çünkü. Vücudunu dinle baktın tansiyon abuttu bırak, bayılmaktan veya daha fenasından iyidir. Aşırı nemde idman manyaklık olarak değerlendirilmiş bazı biliminsanları tarafından ben de katılıyorum. Nefes alamıyorsun, onu da geçtim buharlaşıyorsun senden de su çıkıyor. Ayrıca koşarken soğuyoruz ya çünkü ter tenimizden buharlaşıyor, işte nemli havada o da olmuyor ısınıyorsun da ısınıyorsun. Baktın hava sıcak ve açırı nemli uzmanlar demiş ki ertele idmanı gitme kaaal açıyorum kolları dur diyorum gitmeeeaaaa.

ben mi? Ben aşırı klimalı salonda yoga yapıcam bu akşam. Bol bol yüzüyorum mesela.  Bir de Aktif Şeftalim var benim o serin serin aktif tatiller yaptırıyor bize su içinde cup cup :D Günde litrelerce göller dolusu nehirler dolusu su içiyorum. Filtre kahvemden geçtim, katil olmayacak kadar türk kahvesi ile yaşamaya çalışıyorum. Ofisim 20 derece penguen sal gezer kıvamda oturuyorum. Sebze ağırlıklı besleniyorum etszi yaşam hakikaten bana göre değil yaaa. sporsuz yaşayamam ama stüdyolradan çıkmıyoru zorlamıyorum sıcak zaten vücudu yoruyor gelişek için değil seviyeyi korumaya yönelik idman yapıyorum. Kick box seviyoru yoga bir de :) dedim ya yüzüyorum deli gib hemde minik deli bir balık gibi. 

kendini eritme yakında görüşüciiiiz

Namaste gülüm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder