Sayfalar

5 Nisan 2015 Pazar

Isyan gecmis olsun ve dilekler temiz futbol

Dün  gece çok keyifli  bol margarita kaçamaklı blr yemek yerken, bana gelen soru şu  oldu, spor iyi hoş  da zarar verdiği nokta... biz o esnada kişinin  vucudunda olusabilecek zararlardan konuşuyorduk.  Çok  koşanın dizi, çok  ağırlık  kaldıran kişinin  eklemi. Ve saire. Bennet görüşüm  olan her onlemi alacaksın  sonrası  mukadderat, yürürken bile insanın başına  neler geliyor konuşmamı  yaptım.

Meğerse  o saatlerde çok  hain işler  yaşanıyordu ülkenin  bir başka  köşesinde. Fenerbahçe  otobüsüne  yapılan  saldırıyı  onaylamıyorum. Böyle  bir şeyi  kabul etmem imkansız. Spor yapan kişi  bunu mutlu olmak icin yapar. Koştuğun  her an kaldırdığın her ağırlık yüzerken  attığın  her kulaç yoga yaparken girdiğin her poz attığın  ger sayı  seni mutlu eder.  Uzun seneler basketbol da oynadım  bireysel sporları  sevdiğim  kadar takım  oyununu da bilir ve severim. Kazanmak muhteşem bir şey ama iyi bir rakibe kaybetmek de bir o kadar büyülü  bir olgu. Neden? Çünkü demek ki eniyi sen değilsin. Demek ki öğrenmen geliştirmen gereken yanların var şimdi  egondan sıyrılıp gelişme büyüme  zamanı. 

Hasta Galatasaraylıyım. Koyu sarı  kırmızı hayatım.  Beşiktaş ve Fenerbahçe cok da haz etmediğim  takımlar.  Şike  olaylari olsun 3 Temmuz süreci olsun beni çok rahatsız etti tum olanlar. Çünkü  yemiz futbol severim. Temiz lig. Kaliteli futbol. Şu  an maruz kaldığımız bütün  bu olaylar korkunç.  Fenerbahçe  yobetimi (bakınız son Beşiktaş  açıklaması ) futbolcuları  (emre vevolkan diyip susarim ayrics Emenike'nin tüm  camiaya yaptığı  terbiyesizlik saygısızlık iğrendim) başkanı  (neresinden tutsam elimde kalıyor  ama mesela koridorlarda hakeme bağırmasını binlerce örnekten biri olarak verebilirim hatta fenere dokunmayin kuserim oynamam cekerim takimi ligden tehditleri)  taraftarı  (benzinci yağmalayan siyahi oyuncuya muz sallayan sahaları onlarca defa sahayi mohaç meydan muharabasine çevirmeleri) bu kadar gergin ortamda iyicie tüm  bu etmenlerin birleşip gündemi  kaşıması bu olaya zemin hazırladı.  Burasi da İsveç  değil  ki. Daha gecen haftadevleti savcısı  makaminda kevgire döndürüldü. Wline silah alan kadın vuruyor silahi olmayan yakiyor boğuyor öldürüyor.  Şiddet  yanlısı  bir kavim olduk. Ama hiç  bir şey  bu iğrenç  saldırıyı  haklı  göstermez. Tiksinerek kınıyorum.

O barbar yakalanır  ve ona sorulur umarım sen nasıl  bir ruh hastasısın? Rakip olmadan futbolun ne güzelliği  var? Spor bu! Mutlu olmak icin deşarj  olmak için  sevdiğin  için parçası  olduğun  bir fenomen. Sen nasıl  rakibin  otobüsüne  sniper gibi pusu kurup ateş açarsın! Sen nasıl  onlarca insanın  hayatına  kast edersin. Futbol hayattır  keyiftir mutluluktur.

Tabi bağıracaksın ağlayacaksın bazen sevinçten  bazen kahrolup. Evinde seyrederken küfür  ede eksin belki (statta aman dii  cizzz) futbol konusup yakınlaşacaksın insanlara. Onları  daha iyi tanıyacaksın. Bazen sırf  renktaşın diye dahacandan yardım  edeceksin birisine. Futbol bizi birleştirir.  Hangimuz şampiyon  olduğumuza  sirf aynı  renk formakar uzerimizde diye sokaklarda tanımadığımız insanlar ile dans edip halay cekip sesimiz kisilana kadar şarkılar  marşlar söylemedik. Dünyanın  neresine gidersem gideyim nerden geliyorsun diye sorduklarinda istanbul  dediğimde  galatasaray diyorlar ya my team diye kocaman gülümseyerek gurur duyuyorum. Bunu benden almayın barbarlığınızla. Rakip olmada n tadi var mi yok? Koca takımı  öldürmeye  çalışmak  ne be?  Pislik! Hiç keyfim yok bugün. Birazdan Galatasarayımın maçı var. Bekliyorum  TT Arena'da ilk gündüz  maçımız. Haydi Aslanım yüzümüzü  güldür bu kötü  hafta senin parıltınla bitsin.

O hain hemen yakalanıp  yargılansın ve artık ligimiz temizlensin.

Bugun 5 nisan ayni zamanda Suleyman Seba'nın doğumgünü. Ayrica paskalya bayrami. Bugun bizim temiz ligkmizin henide  dogusu da olur inşallah.  Istan ediyorum çünkü barbarliklariyla futbolumuzu kirletenlere lanet olsun!

Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder