Sayfalar

5 Ağustos 2015 Çarşamba

Akift Şeftali ile delirmeceler / İki kite spotu bir cehennemin dibi bir cennet bahçesi

Düğüncü olduk haftasonunda. İzmir ilk istikamte olunca işyerlerinden izinler alındı, oteller arandı, arabaya atlandı ve yola çıkıldı. Trafikte geçen müzik ve eğlence dolu 7 saatin sonunda düğünlere gidildi, eğlenildi, yenildi içildi ve tabi ki kite board'a gidildi. Türkiye'de nimet gibi bulunan spotlar hakkında bir muhteşem bir de berbat ötesi deneyim yaşandı şimdi onlar anlatılacak.

Malum ben tam bir Rookie-Yeaaah'yim Kite konusunda. Yeni yeni emekliyorum, çakılmaktan emeklemeye geçtiğim için de çok gururluyum. Ama Pazar günü düğünden sabah 4'te çıkmış, sabah 8 de kalkıp kahvaltı, şöförü darlama ve sıcaaaak diye bağırarak Alaçatı'ya Sörf'e gelinmiş halde, Aktif Şeftali beklersen 2 saat insanın biraz canı sıkılıyor. Pazar günü dinlenip akşam Sakız Adası'na geçip Salı günü de dönüp Urla'da kite yapalım planı dinlenme skip edilerek o da Alaçatı'da kite yapalıma çevrilince ben pas geçtim.

Kabusssssss: Alaçatı Sörf Plajı'na gidiyorsun, BuBi sörf okulu içinde bir kite okulu var. Adını bile anmak istemiyorum. Hayır ders almadım. Yazdık ya ben Gökova Kite Base (ekip muhteşem eğlenceli insanlar) tarafından 11 saatte paketlenip kendim çıkacak hale getirildim Hasan Kıvanç, Hakan muhteşem hocalar. Berna zaten canım benim tatlım ya minnoşkne bile çok eğlenirdik orda. Ama bu BuBi denen yerde 1 saat ayakta bekledim kimse hayırdır bacım bile demedi. Aktif Şeftali ulaştığında ben kendimi mi yoksa bunları mı öldürsem diye planlar yapıyordum. Normalde zodyakla geçiliyormuş ama biz arbamıza atladık koyun karşısına geçtik. Rüzgar felaket kuvvetli, benim koordinasyon berbat olacağı için güvenli olmayacağına kanaat getirip çıkmiicam dedim. Kite indirmek kaldırmak için alan sıkıntılı o kadar dar ki kite 25 metre bu standart insan bir planlar da ona göre sporu konumlandırır. Bunlar gerçekten spor yapmış nokta kadar. Denizin dibi çamur gibi baçık gibi, bastıın anda bir şey sanki oradan çıkıp ayağını ve seni yiyecekmiş gibi hissediyorsun. Bazı yerler taş kaya hç bir işaret yok, AkitfŞeftali patisini parçaladı mesela. Parçalamak dediğim hakikaten yarılmıştı. Kite'a giderken bir pansuman seti arabada bulundurulacak bu da bana not olsun. Ayrıca bol bol kite düğümlenmesi yaşanıyor. Sahilde mal gibi oturup beklerken manzaram dahilinde devamlı bir karışmış kite öbeği mevcuttu. Hatta bir ara 3 kite birbirne girdi birisi eğitim kite'ı. Buyur burdan yak. Yeni insanı götürülecek yer değil. Hatta kimsenin oraya gitmemesi gerek. Bir şey yok ki. Hiç bir şey yok.

AktifŞeftali kite alacak onun peşinde. O Alaçatı kite noktası denen cehennemin dibi yerde eğer kite yapmıyorsan hiç bir şey yapamıyorsun. Su 2TL, tuvalet yok. İnsanlar bir acayip hiç de Akyaka'daki o kiteçı kafası mevcut değil. Bir egolar bir asık suratlar bir iki abla var kiteçı aranıyor kendine. Bir kaç saatin sonunda Akitf Şeftali daha sudayken gidip sahile dedim ki bak saat 5'e geliyor 7'de vapur var Sakız Sakız, hadi çık şeftali püresi olacaksın yoksa. O da kite'ı alacak birisi falan derken herifin biri gelip ne muhabbet ediyosunuz burda diye çemkirdi. Manyak mı ne? 2 dakika belli önemli bir şey konuşuluyor, rüzgar zaten lafı sana taşıyor. Egonu koy o kite'ın içine denize sal bu stresle sen çok yaşamazsın. Kalan kalabalık da öyle. E bana tabi geldiler. Kick box'çu hatuna edilecek laf değil. Zaten bunalmışım orda 3 saattir. Gel buraya de yüzüme yakından söyle bakalım neymiş derdin diye başlayarak dellendim.

Sonuç: AktifŞeftali de anladı o gün ne kadar eziyet çektiğimi. Kite yapsam gene çekerdim çünkü benim gibi rookie-yeah (rukiye evet yaaa haha ben sevdim bu leve ismini) için değildi o rüzgar. Ayrıca spotun deniz alanı geniş ama o amca gibiler çok adam bir kendisi bir de egosu için kite alıyor düşün rezilliği o yüzden de ortalık sıkışıyor. Sonra döndüm dedim ki: beni buraya bir daha getirebilmen için bana XXXXX vermen gerekir ancak o paket! Yoksa dünya yıkılsa buraya gelmeyeceğiz. Hayatta gitmem ha beni rüşvetle kandırır, o zaman da derim yani OK satın alındım sesimi çıkartmam sabahtan akşama kadar oturur 2 TL'ye su içer kazığımı yerim ama 1 sene daha kaymadan orada kaymam.

Ara verip Sakız Adası'nda muhteşem zaman geçirdik. Orada yapacaklarımız daha sonra post konusu olacak. Keşfe gittik biz.

Urla'dan minnoş kare :) Kafalar bu ama geri kalanını hemen vermiicem ııh ııh vermiicem orada çok güzel planlarım var benim. takip eder görürsün.
Salı günü isitkamet Urla Surf House. Sahibi Pınar ve Nicloas hayatımda tanıdığım en şirin en şeker en minnoş insanlardan. Bayıldımmmm. egolar yok, Ortam Akyaka. Bir sürü Fransız var. Rüzgar tatlı. Biz vardığımzda biraz geç olmuştu o yüzden ben kite kiralayıp kaymaya çıkmadım ama bir kaç haftaya oraya geri döneceğiz. Ve ben orada harika kayacağım hem de sabahtan akşama kadar. Sabah rüzgar daha kuvvetli oluyormuş. iyi günlerde tüm gün sürerken kötü günlerde akşama doğru zayıflasa da büyük metrekare kite ile çıkılabilecek tatta oluyormuş. Sordum sabırlı eğitmenleri varmış ve bana gözetmenlik yapacaklar. Sabah daha küçük kitelerla da çıkılıyor ama öğleden sonra AktifŞeftali 11 m2 lik kite ile çıkmak için biraz tereddüt etti. Ben olsam ben de ederim. Akyaka'da 12 m2 bana biraz kamyon gibi geldiyse de sanırım burada 12 ile zorlanmam. Hem buna alışmak için harika bir spot. Spot'un hemen bir kaç metre (50 falan) gerisinde Surf House var ve tam bir kamp alanı. Tam kiteçı kafası. O bağıran manyak adamlar yok, kazıklanma yok. Fiyatlar makul. Pınar ile saatlerce oturup planlar yaptık. Harika hayaller kurduk. Yoga inziva kampı için muhteşem bir yer. Ocak ayında Zanzibar'a kite turu yapıyorlar. Aktif Şeftali'yi nasıl kandırsam da gitsek :) Sadece Zanzibar değil Sri Lankai Brezilya, Tayland.... Alaçatı'daki spotta ne kadar hayattan nefret ettiysem Urla Kite Surf House'da o kadar yeniden yeniden kite yapmak istedim. Keşke erken gitseymişiz. Şimdi bekliyorum hemen zaman geçsin hemen gidelim. hemen ben de Kite'a çıkayım. Muhteşem planlar var. Yogalı Kite Borad'lu.

Akitf tatil candır (bir gün dinlenme vermek sureti ile tatil yani bu nihayetinde) ama spotları iyi seçmek gerekir. Mesela Alaçatı Kite Spot bence dünyanın en berbat yeri o karikatürde cehennem Mecidiyeköy demiş ama bence değil Mecidiyeköy Gülbağ falan Cehennem bildiğin Alaçatı Kite Spot. Ama cennet de Urla olabilir :) Hatta Hadi gideliiiiimmmmm


Namaste

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder