Sayfalar

18 Ağustos 2015 Salı

Raw Food hakkında iğrenç gerçekler

İnanmayıııııın şu şarlatanlaraaaa. İşsiz kalan diyet uzmanı oluyor kanmayın. Beslenmeniz için 3. dünya otel workshopu sertifikasından başka belgeler isteyin, mesela diyetisyenlik diploması mesela tıp diploması.... Örnek. Bu tarz işlere bulaşmayın sindirim sisteminizle sağlığınızla oynatmayın zavallı insancıkların egolarına alet olmayın!

Neymiş efendim çiğ daha besleyiciymiş? Ben doktor diyetisyen değilim ama beslenme hakkında okumayı seviyorum. Kısıtlı zamanımda internette adeta kaybolarak bulduğum ve ÜNİVERSİTELER (bakınız önemli ÜNİVERSİTELERCE YAYINLANMIŞ MAKALELER - 3. dünya ülkesinde tatil yanı promosyon verilen şef sertifikası değil) tarafından yayınlanmış makalelerde okuduklarıma güvenirim. Bir tanesi mesela diyor ki piştirği zaman ısı ile lif duvarları ve hücre duvarları parçalanır böylece besin maddeleri serbest kalır. Çiğ olarak alamayacağımız besin miktarına ulaştık buyrun bu Gol 1 olsun. Bakınız pişirilen ıspanakta daha fazla demir olması! (canı isteyen google dayıya sorsun bir dünya akademik (BAK AKADEMİK DİYORUM) makale çıkıyor)

 Bir örnek daha vereyim, pişirdiğin zaman element alımını engelleyen bazı kimyasalların miktarını azaltırsın böylece daha çok çinko, magnezyum, demir ve kalsiyum alırsın. 

Yok efendim ısı enzimleri yok edermiş. İnsansın sen kendi dijestif enzimini salgılıyorsun ki zaten. Hem çiğ besinin senin sindirimine katkısı yok denecek kadar az. Yani neden kendine bu eziyeti çektiresin ki? Küçük bağırsağına güven o muhteşem tasarlandı sindirim için... Lise düzeyinde bile anatomi bilmeyen insanlarla muhattap etme bizi rabbiiimmmmm....

Liseye gitmiş olan herkes bir miktar anatomi bilir malum. Bu yüzden çiğ sebze detox apar bidi bidi cahilliğini anlatmayaağım bile buna cevap bile vermeyeceğim kimseyi aptal yerine koymaya niyetim yok çünkü. Sihirli değnek değil bu canım bir anda toksini sökmüyor yağ hücrenden. 

Asıl zararı kendine yapıyorsun Selenyum yok, B12 yok D vitamini yok demir yok zinc yok, pardon da bu mu sağlıklı beslenme! Kafama sıkarım resmen daha iyi en azından beynim erimiyo. Acaba senin ahlakın da akılsız  olduğun  için  mi çöktü? 

Çiğ beslendiğin zaman tatlım enerjini nereden alacaksın? Kilo vericem clean yiyecem hippi bozmasıyım ben diyip kendini saçma sapan ölüm orucuna verme. Akıllı ol sene olmuş 2015 hala diyetisyen yerine şarlatana giden var. Sorry de Metropolde yaşıyorsun cicim her yer diyetisyen doktor. Kalp krizi geçirdiğinde nasıl üfürükçüye gitmiyorsan sağlıklı beslenme için de bu maymunlara kanmayacaksın. Ha diyorsan ben cahilim buyur heder et kendini sağlığından ol. Ayy ama o senedr 2 kere uzak doğuya  gidiyor cok bilgiliiii dersen ben de derim ki arkadaşın sıkıntısı  başka (firma ve kişi  ismi ozelden verilir kimseye kıyamam  şarlatana oyuncak edemem) 

Bi de bu ORGANİK yalanı var onun için sana Türkiye'de organik standartlarını okumanı bir de bunları Alman (ki onlar kurdu bu sistemi tabiikisiiiii) sistemi ile karşılaştır. Organik yok bu ülkede gör! 

Bu şarlatanlar bi de organik pamuklu kıyafet iyip ellerinde smoothieeri ile size sırıtıp çevre dünya dostuyum derler. Chia seed'in menşeinden buraya kadar olan karbon ayakizini bi hesaplasana güzelim (mecazi anlamda) yaaaa bak yorma beni. Çevre dostu mu? Yeme beni pis şarlatan! Senin çevreci  terörist  örgütlerle  bağlantıların  beni ilgilendirmez.

Ayrıca günaydın o çiğ diye yediğin şeyler buzhane olsun, buzdolabı olsun, maruz kaldığı kimyasallar olsun bir dünya işemden geçiyor. Hadi sana afiyet olsun :) Madem işi hakkıyla yapacaksın doğal tokumlama ile yapılan bir şey bul da onu ye. Endüstriyel tarım ile üretilmiş şeyi çiğ yemek bilemedim ne kadar mantıklı? Yoksa glutensiz beslenmekten beyin hücrelerin de mi yok oldu? 

İnsan dediğin homonoid olduğundna beri yani yaklaşık 200.000 (İKİ YÜÜÜÜZZ BİİİİİEEEAAAAN) ayrı ayrı yazdım anla!!! yıldır pişirip pişirip yiyor sen ne ayaksın? İnsan beyni acayip kalori yakan bir şey şimdi sen belki bimezsin. Mesela en yakın KUZENİMİZ goriller insan vücudunun bilmem kaç kadı kütleye sahip ama beyinleri bizimkinin 3'te biri kadar gelişmiş. Bizim gibi gelişkin bir beyne sahip olması için gorlin günde 12 saat aralıksız çiğ yemesi lazım (malum goriller pişiremiyor aa bak aynı sen) 

Bir de soğuk bu ya yani sindirim için soğuk ne kadar iyi ben hep tersini okudum ılık falan olacak. Çin tıbbı bile soğuk yemeyin der (Yin enerjisi olayı var bi de, hani namaste yaparak verdiğin pozlar var ya hah o işin bir felsefesi var, oku biraz öğren bilene danış sohbet et zor diil)

Tiroid sorunu olsun isityorsan (lahanalarda falan olan bir madde var adı goitrojen) bu tiroidin çalışmasını engelliyor. Merhaba hipertiroid ve guatr merhabaaa. Pişir yemeğini giotrojenler deaktive olsun.

Ben bu mevzuda daha çooooook yazarım. Çünkü hakikaten istemiyorum kimsenin sağlığı bozulsun. Yani bu kanser olduğu için karnına muska yazdırmakla aynı şey. Bu üfürükçülere inanmak çok saçma geliyor bana. Yap sen detoksunu iki gün üç gün sonra bedeninin tasarlandığı gibi beslenmene devam et. Kimsenin de seni aptal yerine koymasına izin verme. Daha uzun detoks programı için doktora git diyetisyene git bu işin ilmini almış insanlara git. Bu ay ben yoga yapıyorum  uzak doğuda tatil yaparken animasyondan belge verdiler haydi kök kemirelim hedeee diyen şarlatan kadınlara  inanmayın. Yoga yapıyorum yazmış  yemek sitesine ya şimdi  sen buna yemek mi yaptırırsın? Sirket diyorum bak facebook sayfasi degil! 

Haydi Namaste


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder