Sayfalar

2 Eylül 2014 Salı

Uyumak için şeker uyanmak için protein

Merhaba bu Oreksin; uyarılmayı, iştahı ve uyanık olmayı kontorl ediyor. Beyninin oralarda bir yerlerde yaşıyor. O bir neropeptid. Nyemiş yani bütün bunlar açlık, uyarılma, uyanıklık hali mental olaylarımızmış. Burda bir anlaşalım. (Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur). Beyinde Oreksin salgılayan azıcık bir hücre kümesi varmış (10000 - 20000 nöron falan). Bunlar Hipotalamus'ta yaşarmış. Oreksini az olan insanlar obez veya narkolepik olurlarmış (uyuyamadığını düşün, sağlıklı olamadığını düşün auuww kabuusss). Ayrıca narkoleptik insanların çoğunun obez olduğunu düşünürsen. Oreksin eksikliği falannnnn... tehlikeli işler bunlar. Bir de bu insanların çoğunda katapleksi de oluyormuş Allah muhafaza işler.



Mevzu bu değil aslında neden iç kararttım en de biliyorum. Mevzu şeker yiyince neden uyuşuyoruz. Nerden çıktı? 2 ayda aldığım şekeri 1 gün içerisinde aldım da rehavetli rehavetli gezindim, ha bu maraton da 3 gün sürdü pişman mıyım hayır... Gene olsa gene yaparım. Ama rehavet mevzu derin. Konuştuk konuştuk varamadık bi noktaya dedim bakıcam bu meseleye ben. Konuya geri gelirsek.

Fareye enjekte et oreksini hayvan coşsun, farenin oreksini düşük olanı da böyle bir yan gel Osman her yer bostan kıvamı yayılsın tadında deneyler yapılmş hep. Mesela maymunları uyanık tutmka için vermişler Oreksini dayamışlar Oreksini. Oreksin neymiş senin inner RedBull'unmuş :) (gerçi RB'un benim için olayı koşu sonrası içmek için serin bi şey finish'te durur öyle hep o kadar neyse anladın sen mevzuyu)

Olayın şekerle ne alakası var hipotalamus mu öğretiyosun bana allahın mühendisi dersen; ben de yapıştırırım cevabı. Senin aklının ihtiyaçlarını Oreksin kontrol ederken, şekerin Oreksin salgılanmasını düşürmesi mevzunu naapçan bebişim derim. İşte çok yedim bi uzaniim, ay tatlı yedim ağırlık çöktü falan diye başlayaon o mevzu böyle sarmal gibi döne döne obeziyete giden yolu oluşturuyor. Fiziksel aktivite düştükçe düşüyor. Unutma; ÖZEL BİR HAP, BİR DİYET BİR MAKİNA YOK SADECE KALDIR POPOYU VE HAREKET ET!!! Ama ne oldu Oreskinin yok puff denizanası jöle hemen....

Protein alımında ise bu olay gözlemlenmiyor ondan mesela atıştırıcan mı badem tık ağzına gibi olaylar gelişmiş. Yüksek protein değerli besinleri tüketmek oreksin salgılanmasını arttırıyor bir aktif bir havai fişek gibi oluyorsun. Aldığın kaloriyi hemen zınk tüketiyorsun. Proteini şeker ile karıştrıp yersen de o zaman işte şekerin etkisini kırıyormuşsun. Yani tatlı da yiyeceksen portein olacak içinde. Aşağıdaki resimlerde mesela lor peyniri var (yazar burada avunuyor)

Petri dish'e oreksin salgılayan beyin hücresi koymuşlar, üstüne de amino asit, bu hücreler bi heycan bi heycan. (Deneye bak arkadaşım yaaa).

Kısaca deli gibi tatlı yerken konuştuğumuz mevzunun aslını öğrenmenin gururunu yaşıyorum.

Aşağda yedim ama bir sor neden yedim isimli çalışmalarımın minnak bir kısmı var. Hepsini koymadım çünkü yuh demenizden çekindim hafif utandım. Ama o lor tatlısı var ya (lor ya ondan biraz böyle vicdan azabı az oldu lor bodycinin dostu ya hani ondan) o işte cennetten çıkma bi şey :)



Lor tatlısı çok aşığım




Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder