Sayfalar

30 Ocak 2015 Cuma

Sürüm sürüm sürünelim de inşallah kaslarımız uzasın namste amin

Utthan pristhasana. Lizard pose yani sürüngen pozu. amma uzattım haaa. En sevdiğim pozlardan benim. İlk başta la bu ne ne la bu düğüm oluyoruz yani heeeııımmmm diye yaklaştığım ve hastayız asananıııınn kıvamına gelidiğim bir kaç pozdan biri.

Ne halta yarar bu? Dersen senin önce kafanı ısırır sonra derim ki;

1. Ön bacaktaki quadrisepsleri ve iç bacak kaslarını kuvvetlendirir
2. kalça, kasık, hamstirng ve kalça felksörlerini açar esenkilk verir. Esnekliğin ne güzel bir şey olduğunu güzelleme tarzında çook önceden yazmıştım.
3. Stres, yorgunluk ve sinire karşı yatıştırıcı bir pozdur.

Ne kadar derine inersen poz o kaar etkili. Acı varsa kalk şekerim. Yavaş yavaş çünkü bu çok etkili ve çoook derin bir kalça açıcı. Bir de başlamadan önce iyi ısın. Yoksa fena sakatlıklar yaşayabilirsin. Yeni başlayanlar için gluteları uzatan muhteşem bir fırsattır.

5-10 nefes kalıyorsun bir rahatlıyorsun bir güzel geliyor.

Nasıl yapacağını anlatmayacağım, öünkü ben Yoga eğitmeni değilim. Bu riski almam ama elinde internet var buna engel olamam. Fakat gene de bir eğitmen olmadan başında aman dim yapma etme.

Ben nerden taktım buna diye sorarsan... Hatha Yoga'ya başladığım zaman ilk tanıştım poz ile. Hatta ilk gördüm dedim ki yok canım ben almiim mersiii. O zaman ellerim ancak yere değiyor çünkü. şimdi kafamı dayıyorum yere. Gelişimi görebileceğin bir poz. Açıldığını görebiliyorsun. Kendindeki gelişimi görebiliyorsun. Ne zaman rahat ne zaman rahat olmadığını görebiliyorsun. Çok indikatif buluyorum sürüngen olmayı. Gelişim indikatörü. Bir de stres. Ne kadar stresliysen o kadar gerilir yapamazsın.

Yogada değil sadece, ben bunu esnerken de kullanıyorum. nasıl? öyle eğer bacak kalça abandıysam o gün koştuysam ya da mutlaka esneme utinimde bulunur bu. Yoksa gelisn kısa kaslar ki ben istemem. Uzun olacka kasların sakatlık riski olmayacak, kuvvetli olacak. Ay çok güzel ya. Akşam olsa da yogaya gitsem....


Sevgiyle





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder