Sayfalar

6 Şubat 2015 Cuma

DOMS 101

Bir şeyi alışık olmadığı bir şeye tabi tutarsan o şey manyak manyak tepkiler verir. Mesela kansız itin tekine değer verirsen ne yapacağını bilemez gider seni aldatır hem de onlarca kez hem de lise arkadaşlarınla. Arap yağı bol bulunca neresine süreceğini şaşırır diyorlar yesss so correct.

Kaslarına böyle demek istemedim tabi de benim içimde hala minik öfke paketleri kalmış galiba. Onları bir bir atıyorum safra atar gibi. Aman uğraşamiicam başka bir şeyle şu an benim derdim bana yeter. (derdi anlatıcam birazdan sevinen düşmanlarımın yüzlerini görmek isterim nıhahahahah)

Dün dedim ben yeni bir bacak kalça planım programım var. Kendisi biraz ağır, hem program setleri ağır hem de hakikaten yüksek ağırlıkların altına girmem gerekiyor. Dün akşam ilk uygulamamı yaptım. Şöyle söylüyorum, daha soyunma odasına çıkarken bile kaslarımın kemikleirmi sıkıştırdığını hissettim. Amin Amin gördü beni ağılrık alanında naaptın kızım sen kalçana bacaklarına şişmişler dedi (ilk idmanın ortaları bu dediğim henüz sonuç görmeye uzak zamanalr düşün daha başının başında etkiye gel).

E tabi haliyle ben bugn penguenim. O kadar esnedim yaaa o kadar da esnedim (gene allah bu ağrıları başımızdan eksik etmesin). Bu kas ağrıları (DOMS - Delayed Onset Sore Muscle) kaslarının daha sağlıklı daha kuvvetli daha fit olmduğunun göstergesi. Okudum da bunun hala tam mekanizmasını çözebilmiş değiller. Ama genel açıklama olarak laktik asit ve toksik metabolik atıkların atılmasına bağlanıyor. Oluşmasında en etkili taraf esneme germe (açma germe) stretching be of tiki karı demeyesiniz diye ne kastım aay ne derseniz diin :) DOMS idmandan 6-8 saat sonra başlayıp 48 saat içinde doruk noktasına çıkar. (bugnbaşıma gelecekleri düşündükçe tuhaf bir zevk de duymuyor diilim). Yani ben dün gece kasları strese (bayağı strese) tabi tuttum onlar da bana bugün tepki veriyorlar. Al gülüm ver gülüm bi nevi.

Canının acıması ille de kas yaptım anlamına gelmiyor yalnız onu da bi kafaya not et bence babe.

DOMS'um var diye yatmiicam tabi bugn dana gibi. Acıyan kasşarınolabilri ama onları salamura yap demek diil. Daha verimli recovvery için onları hafif bir yürüyüşe veya temiz bir yoga pratiğine çıkartabilirim. Sen beni 1 ay sonra gör peeeh no pain no gain demiş atalarımız.

Sevgiyle 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder