Sayfalar

16 Şubat 2015 Pazartesi

#sendeanlat

Bundan bir kaç sene önceydi. Bir erkek arkadaşım vardı. Son zamanlarıydı ilişkinin belliydi bitiyorduk. Sol gözümden kist aldırmamdan bir hafta sonra, aşırı kıskançlığı yüzünden tartışırken evimin kapısının önünde sol yanağıma bir tokat attı. Onu mahkemeye vereceğimi söyledim. Blöf yapıyorum zannetti ama işini garantiye almak için de beni tehdit etti. Yüzüme kezzap atmakla! Raporları tehditleri her şeyi prnit edip ofisten fırladığım gibi karakola gittim (biraz zor oldu Tuzla'dan Beşiktaş'a ordan Etiler'e gitmek). Hemen şikayetimi işleme aldılar. Benim telefonumdan polistelr şahsı aradı vepolis olduklarını sorguya gelmesi gerektiğini söylediler. Hala blof yapıyorum zannediyordu polisleri fake algıladı bir dünya küfür kıyamet ve tehdit içinde telefon kapatıldı. O geceyi sorguda geçirmiş. Bir hafta kadar sonra savcılıktan uzaklaştırma kararı çıktı, hatta mahkeme zamanına kadar bir kere daha yenilendi. Bu esnada sosyal medya üzerinen bana ettiği hakaretler de dosyasına eklendi (aynı zamanda uzaklaştıma emrini de bozuyormuş). Hazirandaa görülen duruşma sonucu kadına şiddetten 5 ay hapse mahkum oldu. İlk suçu olduğu için ceza ertelendi. 5 sene içerisinde tekrar ederse bu ceza da gelecek olana eklenecek. O esnada adaletin tecelli etmediğini düşündüm. Ben tüm bu olayların başında kendimi güvenli bir yere atma ihtiyacı ile fitness salonuna kapattım. Arabamı hep otoparkta kameraların karşısına park ettim bir yere oturduüumda hep kamera olsun etrafımda istedim. Yoksa huzursuz oldum. Dışarı çıkmadım, sadece spor yaptım işe gittim gelidm bir de Kanyon işte... İnsan korkuyor çünkü. Ya gene gelirse ya bana vurmaya veya daha kötü bir şey yapmaya kalkarsa.... Bahsettiğim kişi de üniversite mezunu master yapmış ve saire birisi.

Olayın üzerinden yaklaşık 3 sene geçti şimdi. Geçen gün bir arkadaşım denk gelmiş, okeye bile dönmüyor dedi. İşinden gücünden olmuş, e sicilinde kadına şiddet var kolay değil artık bir şeyler yapabilmesi, para pul sosyal çevre uçuş gitmiş, outcast yani... Acımadım bile hatta OH dedim OH çok iyi olmuş. Ben bir insanı geç bir hayvana bile dayakla terbiye vermeyi düşündüğümde bile midem buruluyor. Ben fiziksel darbe ile kontorl altına alınmaya çalışıldım.... Beter olsun dedim OH.Daha da kötü olsun. Çünkü onun bir saniyede yüzüme indirdiği tokatın etkisini ben 8 ayda atlattım.

Bu gün ilk defa anlatıyorum bu hikayeyi açık açık. Çünkü bugün utanmıyorum. Çünkü bu toplumun her kesimindeki kadına oluyor sadece temizliğe gelen yardımcıya değil. Şiddete uğramam benim hatam değildi. Bunu biliyordum. Hepimiz anlatacağız, hiç birimiz susmayacağız. Ve onlar ifşa edildikçe yavaş yavaş temizleneceğiz.


Ben tecavüze uğramadım, bıçaklanıp başıma demir çubukla vurulup öldürülmedim ellerim kesilmedi yakılmadım. Minicik denilebilecek bir tokat bile hayatımı nasıl etkiledi. Kadın olmak zor. Adamla konuşurken göğüslerine bakar kibarlıktan bir şey diyemezsin. Aman toplantının düzenini bozmayayaım. Düzeni bozan benmişim gibi. Yürürken kalçan bacakların vitrindedir adeta herkes bakar çünlü sen malsın metasın öylesine bir nesnesin. Metroda ayakta dururken oturan adamlar seni boylu boyunca süzer. Alışveriş yaparken loyalti kartını unutursun, telefon numaranı sorarlar söylersin bir iki saat sonra alakasız bir adam arar ben yanınızdaydım numarayı duyup kaydettim kahve içelim mi der... Metrobüse binersin 40 yılda bir, iğrenç bir temas hissedersin olmaması gereken yerde. Susarsın. Bize sus dediler çünkü. Çünkü dişi köpek kuyruk sallamazsa erkek köpek hallenmezmiş. Sen kan ter içinde lüx de bir spor salonunda çalışırken allahın aşşağılık pisliği karşına geçip deadliftini izler, kalçana bilmem nerene bakar sonra daha da ileri gidip sen o hareketi yanlış yapıyorsun doğrusu bu diye göstermeye çalışırken ellemeye kalkar. Bağırırsın o anda. Ciyak ciyak bağırırsın. Evlerimize taktırdığımız alarmlar arabalarımızın alarmları nasıl bağırıryorsa daha da yüksek daha da tiz bağırırsın. Yeter çünküa artık. Bu ufak tacizleri bu ufak şiddet hikayelerini görmezden geliğimiz için bu kadınlar hatta küçücük çocuklar tecavüz edilip yakılıp öldürülüyor. Vahşete kurban gidyor. evet bizim suçumuz. Dikti gözlerini göğüslerine mi bakıyır sapık, yüzüm yukarıda beyefendi benimle konuşurken yüzüme bakın diyeceksin. Metroda süzüyor mu seni pardon ne vardı çok dikkatli baktınız diyeceksin. Bağıra bağıra. elledi mi temas mı etti ciyak ciyak bağırıp teşhir edeceksin. Senin suçun değil. Ve kimsenin bunu yapmaya hakkı yok!

Bugün fitness yazmadım bugün insanlık yazmak daha uygun geldi. 20 yaşına bir kız vahşice katledilmiş buz gibi toprağa verilmişken. Sadece bu sapıklar ülkesinde kadın olduğu için öldürülmüşken....

Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder