Sayfalar

24 Nisan 2014 Perşembe

Bugünkü yazının sonunda test var. Kendine güvenmeyen okumasın!

Şu hayatta istedim mi olmayacak şey yok. (tabi bir yerden sonra kader kısmet) bu konuda kendime güvenirim. Bana sen şeytanın içine girsen zavallıyı kurtarmak için papayı çağırmamız gerekir diyen arkadaşım var (pis yılan arkadaş falan değil yılan!). Ama genelde vallahi kuzu gibiyim.

Bu aralar daha çok sersem gibiyim. Pazar akşamından beri protein yüklemesi yapıyorum. Ödem falan kalmadı. Vücut temizlendi. Bu akşam olsun allahım ne olur bu akşam olsun, dün millete lokum verirken yiyemedim, minik bir pug gibi kokladım lokumları :( reva mı bu. Biliyorum ki yediğim her lokum her pirinç tanesi Pazar günü bana eksi performans olarak geri dönecek. Bu sefer Avrasya'daki gibi bitirmeye oynamıyorum. Avrsaya'daki derecemden iyi olmasına oynuyorum. En tehlikeli rakibimle, kendimle yarışıyorum. Allah akıl fikir versin.

Lokumları koklarken ben (temsili)
Bir haftadır protein yüklediğime göre, yağı da daha çok süt ve süt ürünlerinden aldığıma göre lifler hakkında konuşmak için harika bir gün! (Dün harikaydı tatildi dün çocuklar gibi şendim!, bugün ofisteyim şimdi yazık bana). Lif diyince akla yenebilen ve yenemeyen geliyor normalde. Gerçi biz yenemeyen life fiber (FAAYBBIIR) diyoruz sanki daha havalı gibi ama aynı şey. Gerçi lifler başka şekilde de kategori edilebilir, suda çözünen çözünmeyen diye de ama o klasifikasyon eskilerde kaldı hafif. Bir de odağımız suda çözünmesi değil, yenilebilmesi (yeminle açım - karnım değil gözüm aç perişanım ver iki metre kebabı sabahın bu saatinde gömerim acımam öyle, bir tabak feraye ile bırakmam Casita'yı yerim. Göz açlığı çok fena bi şey be iyi ki benim zaaf sırf gyemeğe karşı ve geçici bir süre, allah karekter gözü aç zavallılara acısın...)



Yenilebilen lifler hem bitkilerden hem de hayvanlardan elde edilebiliyor (çitin mesela böcek kabuğu, böcek dedim tiksindin bi hayrola, istakoz! al bu da böcek naaber önyargısını yediğimin). Bir de insan yapısı fonksiyonel olan lifler var, bunları da supplement lerimizde bol miktarda buluyoruz.


Lif neden?
Kolestrolünü düşürüyor. TYüksek kolestrol ve sebep olduğu ölümcüle giden belalardan konuşmayalım, bak taze kahve yaptım, yarın karb dayayabilicem, dün çok güzel bir gün geçirdim, haftasonu Bodrum'dayım Squat Delisi ile falan keyfim harika bozma şunu. Ama kilolu insan görünce gözüme kolestrol ve yağ tabaası geliyor. Verin annem şunu sağlıklı olmak için vallahi estetik kaygıdan değil. Fasulye bezelye ve mercimek başta olmak üzere alınan lifler kötü kolstrolü pis tokatlar mesela. Yiyiniz (hem de protein deposu arkadaşlar)

Kalp krizi ve kalp hastalıkları riskini azaltır. Kalbinizle ilgili tek derdiniz atacağınız tripler olur o kadar. (onu da atmayın be gerek yok kafalar rahat olsun)

Bazı lifler midede jelimsi böyle alien salyası gibi bir şey oluyorlar, bu da yiyeceklerin midede sindirilip bir anda kana karışmasını yavaşlatır. bu da proses içerisinde salgılanan insülin seviyesinin düşük (aslında aynı ama zamana yayılmış, yani birim zaman başına düşük) olmasına neden olur. Yani kısaca kan şekerini düzenler. Hem şeker hastaları için mühim hem de acıkma süresini uzatır. (bakınız aç kalınca tatlı yiyen insanın dramı)

Buğday, sebze ve meyveden kaynaklı lifler sindirimi böyle hafif tüy gibi mis gibi sorunsuz akıtır götürür (kabızlık yaşamazsın yazamadım)

O jel var ya alien salyası midedeki, ha o kilo verme konusnnda yardımcı bir arkadaş. Ayrıca lif karbonhidrat olmasına rağmen diğer karbonhidratlardan daha düşük kaloriye haiz.

Sağlıklı bir kilo, ve sağlıklı görüntü istiyorsan yavrukuş, o zaman bol lif tüketeceksin.

Dün gelen soru: Özel bir diyetin var mı? Vallahi billahi yok (tamam bu hafta var ama o yarıştan dolayı) proses edilmiş besini kestim. Lifin de proses edilmemişini (şekerin ve diğer karbonhidratların da) tercih ediyorum.

O yüzden otr bir diyetine bak beslenme planına bak. Ne yiyorsun ona bir bak! Ne yersen osun çünkü.


TEST:

Casita'nın Feraye'si (allaaaaahhhhhh)
Merhaba ben bir test'in şimdi canın hangisini daha çok çekti, yulaf, mercimek, avocado, brokoli mi yoksa feraye mi?

(Doğru yanıt: Feraye diyen kendini süresiz kapatsın)


Sevgiyle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder