Sayfalar

29 Nisan 2014 Salı

Kalp Kalppp Kaaallllppppppppppp

Beni ciddiye aldığınızı biliyorum, kaç kişi okuyor bu bolg u görüyorum çünkü :) (teşekkürler yavru kuşlarım) ayrıca beni tanıyanlar gelip yanıma soru soruyo istek konu veriyo falan. Ki sevdiğim mevzudur. Bu aralar odağım koşmak. Malum - Lara Croft gibi giyinip koşuyorum devamlı oraya buraya :) Cumartesi günü Run4Fun'dan Çarşılı bir arkadaş benimle bayağı dalga geçti ama ben parkuru bile görmeden o 15'i mental olarak bir koşmuştum. Çocuğa ben şu anda mental olarak koşuyorum dediğimde böyle bir bu deli benim karaciğerimi de çıkartıp protein ihtiyacı giderir mi acaba diye bir baktı. Ama sonra sevdi beni, zaten beni sevmeyen ölsün.



Koşarken mental odaklı olmak çok çok çoook önemli evet. (Bu konuda bir çift sözüm var ama ağzımı açmıyorum şu anda ben kürsüye de çıkardım ammmaaa.... neyssse) Benim olayım ise HR! Bir korku var böyle kalp krizi geçirir miyim acaba diye (pederi ordan yitirince herlade Freudien bir çekince yaşıyorum). Gözüm devamlı Polarımda....

İşte ben böyle oluyorum la la laaaa
Egzersiz esnasında ciğerlerin ve kalbin alınan Oksijen'den en verimli şekilde faydalandığı ritim THR (target / Training Heart Rate) olarak addedilmiş, şekerim. Olayın ana şeysi yaş diyorlar da benim yaşımı bu aralar kim duyduysa bana atma lan attmaaa diyo bir de küfür yiyorum. Ayrıca cinsiyet kadın), fiziksel kondisyon (yarış günü Lara Croft - Normalde Supergril) ve idman geçmişi de (psikopat staaayylaaaa) olayda önemli. Maximum HR'imi hesaplayınca 186 çıkıyor, gerçi buna Cardiac Stress Test yaptırmak gerek, ama ben mühendis kafası tabi herşeyi hesaplayabileceğimi sanıyorum en kısa zamanda zaten bir Check up yaptrımam gerek bu kadar spora bu kadar koşmaya - gerçi bende körük gibi ciğer var ama olsun. Profesyonel sporcuların bile pat pat gidebildiği bu dünyada şu an deli gibi içini kararttım.

Ideal Kapl hızını Karvonen Metdou ile hesaplıyor benim FitnessCadısı (Sevgi Hocam saygılar şekerim), formül bu THR = ((HRmax − HRrest) × % intensity) + HRrest Şimdi tutup kendi hesabımı yapmayacağım yaşım çıkar daha küfür yiyemem. Ama şunu söyleyeyim, o aralığı çok aşmamaya çalışıyordum, ta ki Pazar günü uzun süre 184 nabız ile koşana kadar. Sanırım koştukça açılıyorum. Yaşla falan çok alakası olmayabilir, gerçi benim kafa kağıdı yaşımla vücut yaşım arasında 10 fark var! Ayrıca kafa yaşım 2.5, hala Barbie bebek alan bi SuperGirl! Ama kalp atışı önemli. Kalbini ne attırıyor bir düşün bir sor. Hayatta cevap vermem ölsem söylemem şu anda netim.

Şunu kırabilen insan var be yazıklar olsun, öp geçsin hemen kazara bile kırsan shereffless
Bir sırrım da 10 mu koşucam kafada 12, 15 mi olacak kafada 17 o +2 veriyorum ki daha yüksek performans segileyeyim. Hep annemin suçu. Beni yetiştirirken hep bir havuç, notun yüksek olsun iftahar al, yok üniveriste yok master derken kadın beni yarış atına çevirdi, şimdi neden koşmak için memleketi arşınlıyorsun diyo. Bak bak bak. Türkiye ne ki, bizim Milano maratonu planımız var, hem koşu hem alışveriş (salak diilim markaları burdan alıp %100 vergi vericem saygılar)


Nasıl basmalı? Ben genelde topuklarıma iniyorum, ama bu yanlış, FitnessDelisi'nin her yaptığını yapma. Çünkü sonra topuğuma indiğimi farkedip orta ayağa doğru iniyorum sonra gene kafaya başka şeyler geliyor - ooof off bazıları da hiiç gitmiyoorr heeeyyyyaaatttttt - gene topuğa dönüyorum falan. Bu hafta koşu idmanımda orta ayağa inmeye odaklanmam gerek yavrum. Araştırmalara göre topuğa inince sakatlanma riski yüksek çünkü vücut daha bir sarsılıyormuş. Zaten trauma uzun koşu yazık be :/

Ne giymeli? Bilmiyorum yalın ayak koşmak performansı arttırır mı? ben şahsen Nike Free 5.0 ile koşuyorum mor mor :) çok rahat ediyorum. New Balance'larımla sadece fitness yapıyorum. Her an bir alacalı Asics Jel çakabilirim. Kendimden korkuyorum, bu çakış yarın da olabilir. Air Max ile koşamam mesela ben yan bağlarımı 2 kere koparınca yüksek ayakkabı ile koşamam. Doktoruma kalırsa zaten koşmiim ben hatta yürümiim uçayım süzüleyim ben.



Derler ki en iyi 20'lerinde koşarsın. Külliyen yalan her yarışta gördüğüm bir altın beyler serisi var. Maratoncu bunlar kanımca, sekiyorlar adamlar ama muhtemelen torununun torununu falan seviyo. Sor anlatsın Abdülhamit'i falan. Ben finish i geçtğimde bu kankalar keyfi safhasında oluyor o derece.

Koşu sonrası pis boğazlığımı da halledersem bence büyük yol almış olucam. Dönercileri wafflecıları cafeleri restaurantları kuruttum Gene! Utanmadan. Millet de soruyo nerene gidiyo diye. Bilmiyorum :( ama çok acıkıyorum. Tabi ki bu attığım son adım olmayacak, ama ilerlemek için minnak minnak bebek adımlarıyla gidiyorum. Allahım ben yakında bir kürsüye çıkmazsam kendimi de keserim ama! Amin!!!

Sevgiyle





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder