Sayfalar

30 Nisan 2014 Çarşamba

Ekle beni

Sanırım psikolojik eklem ağrısı çekiyorum. Etrafımdaki herkesin dizleri ağrıyo aman ben eksik kalmiim. Ben bir seneye yakın sarışın gezmiş insanım mahalle baskısı beni etkiler!

Koşan insanların eklemlerinde sıkıntı olması normal; bilek (benim zaten sakat), diz, kalça, omurga ve ayak büyük başparmaklarında (burda gene araya giricem benim sanırım ayak orta parmağım ağrıyo hala, yani neden ki). Gerçi olay, sen kendine ne kadar iyi bakarsan bak eklemleri ne kadar parlatırsan parlat osteoartesis ailenin sana güzel bir mirası olabilir. Bende böyle bir durum bildiğim kadarı ile söz konusu değil. Bi de bizim ailenin kadınları yaşlanmayan, ölmeyen bi cins. 85 yaşında kadının saçında bir beyaz olmaz mı, 60 yaşındaki kadında bir kaz ayağı ne bileyim bir gram selülit olmaz mı? Buyrun benim genetik mirasım.

Uzun mesafe koşucularının koşu yüzünden eklemlerine daha fazla zara vermediğine dair bir şeyler okudum. Hatta uzun mesafe koşu eklemlerimiz için iyi bile olabilirmiş (Allahım ne olur Lotoyu çıkartmıyosun bana bari eklemlerim iyi olsun beee)

Amaçsız resim 

Bir kere kilona dikkat, obez olup hem bir dünya ölümcül hastalık riski taşımıyoruz, hem çirkin olmuyoruz (slim is beautiful sorry), hem de eklemlere 100000 kilo bindirmiyoruz. Sen zaten 2399 kiloysan her inişte o ekleme kaç ton yük biniyor farkında mısın?

Bol bol idman, eklemleri doğru şekilde stimüle edince onlar da yola geliyorlar (tabi doğru kiloyla) Genetik olarak sağlamsan (yuppii benim mübadil genlerim) iyi de idman yapıyorsan (like beast BEAST I SAY) her yol sağlıklı eklem.

Çok bombeli çok sert zemin no no. Hmmm bunu yokuşla başlayan yokuşla biten yarış parkuru yapan arkadaşlara söylemek lazım. Bir de mesela her turda sola doğru döndün di mi, cool down da sağa doğru dönerek geri koş parkuru, Her tarafındaki eklemlere eşit gelmeye çalışsın yük.

Doğru ayakkabı! Malzem mühüm yavru kuş. Rengi markası şekli şemali için alma o ayakkabıyı. Kendime yeni ayakkabı bakıyorum alim oldum ayakkabı blog'u okurken. 50 seferdir deniyorum daha karar veremedim. Yumuşak iniş sağlayan destekli patiler giymek lazım. Öyle bir pati olacak ki yumuşak iniş yapacaksıni o iniş esnasında kasların şoku emecek ve eklemleri manyaklaştırmayacaksın. Arada yalın ayak yürümek de bu kasların gelişmesine destek, ne biliim yalın ayak yürü arada hatta yiyosa yalın ayak idman yapın diyen makale var bilemedim.

adım! Adım Adım. Dakika başına 180 vuruş (her patiye 80) elit koşucuların dakika başı vuruşu 180 üzeri. Bende durum şu sayamıyorum. Aklım şarkıya takılıyor, bi şey görüyorum ona takılıyorum bir anda hayal kurmaya başlıyorum böyle kafamı yaşıyorum (ne demekse kafasını yaşamak).

Şunu uygalayacak olan insan var ya bana cennetten çıkmadır, en sadık dostu olurum, çok severim öyle bir severim ki aklı durur bir daha hayatta sırtı yere gelmez Ayak masajı candır hayattır 
Kuvvet idmanını atlama, kaslarını güçlendir. Kas gücü inanılmaz mühim. Bacakların kuvveti çok çok mühim, öyle bir hissediyosun ki. Mesela yokuş aşağı inerken.

Bir de nerene ineceksini topuğa mı ortaya mı? Nereye o iniş nereye Kule!

Güzel ısın, sonunda da güzel esne. Açma germe olmadan olmaz metrelerce uzunlukta açma germe yazdım bak o kadar mühim.  Yoga yap deli gibi, ben acayip yapıyorum mesela. Dengeler statik duruşlar esnemeler. Herşey eklemlerim için. Ayrıca Yoga nefes teknikleri ile öyle bir hayatta kalıyorsun ki aklın şaşar. Uzun mesafe koşudan 2 saat önce falan (ben son sferinde bir gün önce yaptım ama gene iyi geldi zaten körük gibi ciğerim var en minnak yerlerine kadar Oksijen yollayabilecek kadar açtım) 20 dakika yarım saat meditasyon ile karışık nefes tekniği. Bak bi dene bir ritüel oluştur. Hem ayrıca ritüellerin başarıyı arttırdığı söyleniyor. Motivasyon is a Bitch.

Çok adı geçti bir eklem resminin gideri vardı dayanamadım

Eklemlerde bi acayiplik hissedersen bas doktora git üşenme erteleme vazgeçme aman diim. Bir gün idman kaçırırısın belki doktora gidince ama o senin 3 ay sahalardan uzak kalmanı engeller kapiş? (benim omzu sakat diye doktora gitmekten korkan ama sonunda her şeyi yap diyen doktor buldu diye giden arkadaşım var ya kızın omzu hala tuhaf çıkuyo sanırım arada çok emin diiliz)

Vücudunu dinleyeceksin arkadaşım. Tepkileri değerlendireceksin varsa bir sakatık, hemen önlem hemen doktor hemen artık fizik tedavi mi ne lazım o. Atlet adam bedeninin her hücresi ne diyor bilir.

Eklemleri iyi besle. Besinlerini hesplarken (ben besin hesabımı haftalık yapıyorum) eklemlerin için faydalı şeyleri de mutlaka ama mutlaka ekle. Artık vahşi somon mu yersin badem mi orman meyvesi mi yoksa ne b-onu ben bilmem listeleri yazdık :)

Şimdi kaslar iyi, eklemler mutlu Bu FitnessDelisi 2014 bitmeden bir yarı maraton koşacak - doğru organizasyonu arıyorum bulurum inşallah :) itirazı olan gitsin yatsın.

Var mı başka derdin? Yok tamam dağılalım.

Sevgiyle


1 yorum:

  1. SLM İSTANBULDAN EFE BEN 5373071055 NUMARAM AZGIN DOYUMSUZ ATESLI SEKSTE SINIR TANIMAYAN EVLI DUL MUTSUZ DOYUMSUZ BAYANLAR YILARDIR EVLIYIM HIC ZEVK ALAMIYORUM DIYORSAN HEP TEK TARAFLI ILISKI YAPAN ERKEKLERE BOYUN EGMEYIN ISI BITTIMI KALKIP SENIN NE OLDU OLDUGUN HIC UMRUNDA OLMAYAN BIR TEK KENDINI DUSUNEN SENI SEKSTE MUTSUZ EDEN ERKEKLERE KOCALARA BOYUN EGMEYIN ARAYIN TANISALIM BIR TLF KADAR YAKINIM SIZE BEN SIZIN MUTLULUGUNUZ ZEVKE GELEMENIZ SEHVETLE DEFALARCA BOSALMANIZ ICIN BURDAYIM CARİ WATSAP LİNA VİBER VAR

    Sil

    YanıtlaSil