Sayfalar

18 Ağustos 2014 Pazartesi

Aspartamlasak da mı saklasak yoksa gluten-free mi yapsak. Organik diyip daha mı abartask?

Diyet bu aralar kafamı kurcalıyor çünkü ne bulursam yiyorum. Fit kızların gecesi diye çıktık geçen gün (civcivin hepisi börtdeyi diye) Tektekçide falan bulduk kendimizi. Öyle bir tempoda yiyorum ki inanamazsın Borwnie yedim ya, dondurma falan yok yaramadı. 1 aydan az kaldı yarışlar başlıyor kendim egelmem silkinmem falan gerek. Bir kişinin nazı geçti diyetimi aksattım. Sonra bu cheat day uzadı falan, olmaz.

Protein ağırlıklı yemeye devam tabi ama canım arada tatlı istiyor, bi şey istiyor. Bi bozuluyor o yeme stili. Ben siyet yapmıyorum zaten adı diyet kısa diye diyet... Yoksa yeme stili benimki. Gramlı diil o kadar hassas terazi ile gezmiyorum (yapan var takdir ediyorum).

Glutensiz diyet mevzuna takıldım gene, gluten buğdayn içinde bir protein grubu şimdi. Besinleri birarada tutan malzeme. Glutensiz beslenmesi gereken kim Çölyak hastaları. e tamam süper. Sen çölyak hastası değilsen neden glutensiz yiyesin ki? Senin bağırsağındaki villiu yapıları düzgün mü? Ok sindirebiiyor musun evet. O zaman pardon da Gluten-free diyetteyim şekerim diince havalı diil salak görünüyorsun. Çünkü yanlış beslenme düznei kilo bile aldırır insana bir ba bakalım neden. Yani şimdi proses edilmiş karbonhidrat porses edilmiş karbonhitdarttır. İçinde gluten var yok Çölyak diilsen sana ne, seni ilgilendirmez. Paetlenmiş glutensiz besinlerin tadı daha iyi olsun diye yüksek glisemik beyaz pirinç unu, pataes unu, yağlar şekerler bilmem ne bir sürü zamaingo eklenir. e ne oldu. İyi ki gluten free.... Aldın kötü besini oturdun yayvan popo üstüne.

Türkiye'de organik mevzusu var bir de.... Yavrum akreditasyon lab yok, takip mekanizması yok. Köylülerin bahçesinde yetiştirdiği yamuk elmalar ille de organik olamaz. Her serbest gezen tavuğun yumurtası veya eti de organik değil. Organik nedir desen doğal diicek bir milyon (hatta 79 milyon) insan tanıyorum o öyle olmuyor. Senin Feriköy pazarında aldığın şeyler organik değil, doğla belki, ama Türkiye'de organik sertifikasyonunun standartlarını sağlayacak babayiğit yok. Varsa ulaşsın bana ben de yerim ama yok o yüzden gene aptal durumuna düşüyorsun öperim.


Sıvı diyetleri. Ömrün sıvı ile geçiyor kezo, ama onları hazır alma mesela. Ofisine bile bir minnak robot oyup orda yaparsın. Bir de o diyetler belli sürelerin üzerinde arkadaşının tavsiyesi ile yapılmaz. Doktora gitmen gerek kapiş?

Diyet kola / gazoz ve bilimum light içecek. ASPARTAMMMMM Kısaca E951 (standartlardaki ismi, uzun isimini de biliriz aspartil-fenilalalin-1-metil naaber). İşin acı kısmı beyin tümörünü tetikleyebilien, şeker hastalarını beter eden, görme sorunu yaratan, kilo vermeyi engelleyen metabolizmayo sersemleten yani bi şey. e arkadaşım, nihayetinde doğal değil neden kullanayım ki sentetik bir şeyi ben? Hiç ama yani...


Hadi ben bugün sahalardayım.

Sevgiyl

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder