Sayfalar

26 Ağustos 2014 Salı

İdmanda canavar esnemede balerin

Chest day diyelim kısaca kısa sürer zaten 3 süper set öncesinde 20 dk cardio mis. Yalnız dün gene She-Hulk'lığım tuttu, TRX eğimini düşürüp açış ağırlıklarımı arttırdım, push uplarda daha derine indim, extensionlarda ağırlık arttırdım. Şu an bir kol titremesi, diğer tüm derdimi unutmuş haldeyim (ha benim derdimden ne olacak o ayrı geçer gider bana ne yani). Ha bunun üzerine asıl süreyi esneme aldı Bu aralar pek bir stretching manyağı oldum. Biken bilir hep bir asana sekuensi yapar ona göre esnerim. Önceden de yapmam esneme esnasında hangi bölgeye yoğunlaşacaksam ona göre.

Bu aralar bacaklara taktım. Dizin etrafıdaki kaslar kuvvetlendiriliyor ya, hani sakattım ya, o kasların daha da kuvvetli olmaları için esnek de olmaları gerek. Esneklik eğilip ayakkabı bağlamaktan dizlerini boş boş yüzüne yapıştırmaktan daha çok şey vaadediyor insana. Bir kere sakatlığa karşı, ağrıya karşı dayanıklılık yükseltiyor. Ayrıca kim yamuk yumuk hilka garibesi gibi durmak ister ki, esneme bunu düzeltior postürün muhteşemleşiyor kendimden biliyorum belim boynum eğri yaşıyodum şimdi sopa gibiyim. O ezik duruş gitti piiuuwww boynuu bükükleeeer. 

Diz sakatlanmalarını da engelliyor esneme. Kalça açıldıkça alt ve üst bacak kemikleri hizalanırmış, bu da diz kemiklerini hizalar kapiş? Ayırca quadlar ve hamstringler kuvvetlendikçe kas aşırı sıkı ise al sana davetiye gel sakatlık bul beni dizim dizim oy dizim durumu da engellenmiş oluyor. 

Eklemler ne kadar ful yörnge kullanırsa o kadar düşük sakatlık ihtimali var yuppi değil mi :) Bakınız tendonlar mesela (benim biri kopuk ne çektiğimi bir ben bilirim hem de hayatımın yarısında kopuktu ona rağmen alışamadım) kaslar kadar tendonları da esnetmek ısıtmak önemli bebişler. 

Damar sertliği olayı da esnek olmayan kazma insanlarda çok oluyormuş. Ben esneğim evet oley ama bu bana gökten inmedi. Çalışıyorum debeleniyorum. Ayrıca esneme de bedava yani ona da bahane bulma. Kaslar lastik gibi çektikçe uzuyor kendimden biliyorum gene. Sen de dene bak 4 haftaya nasıl farkediyor. Ha evet canım 4 hafta akşamdan sabaha olmuyor o iş keşke olsa. 

Dennngeeee, esneme demek dengeni de kazanmak demek. Gözün kapalı bir tree pose yap ilk defasında ben bildiğin fırtınada ağaçtım. Denge mühim. Denge önemli. Denge can. 

Esnedikçe nefesine yakınlaşıyorsun. Nasıl mı aldın derin nefesi, esneme pozuna girerken yavaş yavaş ver, poza gir bir nefes al ve verirken pozu derinleşir bak nasıl oluyor. daha derine indin daha çok esnedin. Her pozda en az 5 nefes kal. En az 5!!!!

Stresini atarsın, dolaşımını düzenlersin, kasların o kasılmışlıktan kurtulur rahatlar, tekniğin gelişir, daha sağlıklı olursun yani kısaca. Bir de insanın kendine güveni geliyo be :) Kedimi bazen balerin gibi hissediyorum çok şekeeeerrr.

Gidiniz esneyiniz şekerim

Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder