Sayfalar

25 Ağustos 2014 Pazartesi

ya kendi kendime alev alıcam ya da eriyerek şişelenicem benim için çok sıcak

Sıcaaaayyyyğğğğkkkkkk

Çok sıcak. Ay bayılıcam felaket sıcak. Burda şunu kims eunutmasın. Ben bir kış canlısıyım. Ben bir kış yaratığıyım. Çok matıklı bir kere soğuk mu giy üstüne bi sürü şey mis gibi oh ne güzel sıcacık oluysun ev sıcak ofis sıcak gym 24 derece mi ne ortam normal yani. Tepede UFO dışarıda oturuyosun çözümü olan bir süreç. Oysa şimdi sıcaktan derimi yüzesim geliyor. İştahım yok. Yumurta beyazı bile yiyemiyorum ama gene de ödem bizim işimiz oldu vücut 4 litre su alınca balona döndü (3lt normal su bi lt Akmina) Ben kış severim, fresh, dirilten bir soğuk, kar kayak yağmur ki enerjini topraklar yeniler seni. Kış güzel. Annem hep der bana sen bi kaç bin km şaşmışsın senin İskandinav olup okula bile kayakla gidiyor olman gerekirdi diye. Hatta bunu bana 6 yaşımdan beri söyler o derece yani.
Bi buna bak.....
Bi de buna bak... Farka bak huzur karda... NETİM diğeri ne cehennem 101, neymiş ölünce cennete gitmek zorundayım sıcak sevmiyorum....
E uyuyamıyorm da sıcaktan. Klimanın karşısında yaşıyorum hayatımı. Ofisim 22 dercee penguen sal gezer evim İzlanda gibi elektrik faturası bi geliyor haneleri ben sayamıyorum. Yaz çok zengin işi mirim.... en sevdiğim şey açık havada koşmak onu da yapamıyorum. Çünkü çoook sıcaaaağğğğğkkkkk. Peki sıcakta nası spor yapılır en azından denenir? benim idmanlarım sekteye uğramıyor değil ama elimden gelidiğince toparlamaya çalışıyorum al sana da bir iki tip.

Şahsen yoga aşığı ben bile Bikram yogaya dayanamıyorum bi kere nefes alamıyorum benim için nefes demek ferahlık demek fresh olmak demek. Ama şunu unutma, comfort zone dan çıkmak zorundasın. Bir araştırmaya göre sıcakta (telef olmadan lütfen) idman yapmak dayanıklılık bazında performansı %7 oranında arttırıyor. Aman ne güzel!
Vallahi böyle hissediyorum koşarken yazın 

İdman esnasında vücut sıcaklığının 38 küsur derece olması gerektiğini okumuştum bir yerlerde, benimki aşıyor da olabilir mesela bu akşam (maç var kısa sürecek ama ) kol sırt göğüs idmanım var süper setlere girip arada 10 sn dinleniyorum idman sonu cardio da yapınca (20 dakika treadmill 10 - 11 k/H) alev topu oluyrum. Üstüne bir de tadilat nedeni ile duş bulamayıp hamamda yıkanınca beter oluyorum eriicem bi gün şişeliicekler beni. Bu 38 derece mevzu da bir saat falan sürecekmiş ki faydasını görelim. (Tam bir Çin işkencesi)

Sıcakta idmanı 5-10 gün yapmak gerek. Azı bi halta yaramazmış, çoğu da herhalde insanı telef eder diye sanıyorum. Yazık be biz de organizmayız.
Sıcak havada idman vücuda extra yük getiriyor beslenmeyi ona göre bi yeniden düzenle bence... 

Sıcakta idman esnasında bedeni dinlemek çok mühim. Bir de hıra gibi su içmek gerek bunu kimse atlamasın. Bak ben günde 4 içiyosam idmanda kaybetiğim suyu da hesaplayıp ona göre arttırıyorum (idman önccesi ağırlığın-idman sonrası ağırlığın atıyorum bir kilo fark mı var daya bebiş bi litre suyu o kaybettiğin su o fark yaktığın yağ diil kezbanlığın alemi yok). Mesela koşarken de koşu esnasında ladığım suyla ağzımı çalkalarım bir iki yudum yutarım kalanını kafamdan aşağı dökerim. Midede lump lump suyla koşmak zor oluyor benim için (herkes farklı  bu benim bedenimin düzeni) ama kafadan aşağı dökünce bi ferahlık bir yeniden doğmuşluk bir koşarım ya hu ben rahatlığı.

Neme dikkat. Oldu canım İstanbulluyum ben burası dengesiz havası, manyak kızları, rakısı balığı ve nemiyle meşhur bir şehir. Ama en azından bu hain Ağustos bitiyor. Eylülde başlıyorum sahilimde pıt pıt koşmaya. Belki karşılaşırız güzel de olur bence.

Konu hakkında şeker makalelere giden yol bu linkin altında, meraklı kediler linke tıklasın.

Sevgiyle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder