Sayfalar

30 Aralık 2013 Pazartesi

BOSU bundan ne hayır gelir?

1999 yılında son derece inovatif bir pıtırcık olarak Amerika'da icat edilip piyasaya sürülen bu memeye benzeyen şey, BOSU (Both Sides Up), dünyanın en başarılı fitness ürünlerinden biri olarak hayatımızda. Şahsen ben kendisini ilk gördüğümde hiç sevmemiş, kendisi ile ilk trainingimden sonra günlerce küfür etmiş, yaa off bosu diye bi şey vara memeye benziyor tam bir işkence aleti diyip durmuştum.

Söylentiye göre 2009 yılında bazı araştırmalar yapmışlar Doğu İllinois Üniversitesi'nde ve BOSU ile ve BOSUsuz yapılan egzersizler sonunda aslında bir fark görmemişler. Bilimsel çalışmayı bilmem, ben BOSU ile çok fark gördüm. Önce tabi başka şeyler gördüm. Hatta bir keresinde ışığı gördüm BOSU tepesinde.


Efendim bu sert plastik, yumuşak plastik ve denge toplarından bir de gizli dolgu malzemesinden oluşan arkadaş sana dengede olmanın ne harika bir şey olduğunu gösteriyor. Ayağının altında stabil olmayan bir zemin yaratarak dengede kalma sanatı hakkında seni eğitiyor. Ayıca bununla çok güzel push up çeşitlemeleri yapmayı ben seviyorum. (baktım kaçış yok artık zevk alıyorum). Gerek sağdan sola geçişler olsun kolla, gerek bununla Burpee'lerden bir demet olsun, gerek üstüne yatıp karın çalışiim ki özellikle karın konusunda core kasları güzel çalıştırıyor. Malum dengeyi sağladığımız yer core...

Bununla ilk müşerref oluşumuzdan sonra sevgili hocamız bunu bize bir güzle ters çevirttirdi. Çıktık efendim tepesine oynuyo deli gibi, e ben ilk bir iki yapıştım yere kazıdım kendimi stüdyonun zemininden. Dizler falan oldu oğlan çocuğu gibi ama tutmuş benim sarı damarım. durucam ben bu şeyin üzerinde. Bu mavi şey beni yenemez yenemeeeezzzz diye diye kendimi gazlayıp çıktım buun üsütne. Deep Squat mı dersin, deadliftler mi dersin, artık düzü tersi fark etmiyor. Seviyorum bu mavi şeyin üzerinde çalışmayı. Ben ki düz yolda yürürken yere yapışan kız, şimdi çok daha dengeliyim. Bir de BOSU antremanı sonrası insan daha bir tatmin oluyor.

Kullanım alanı çok geniş olan bu tuhaf şeyi en azından denemeyi herkese bir tavsiye ederim, çünkü hepinize teker teker kastım var :)

Hadi ama ne kadar kötü olabilir ki? Yani ben de düştüm bunun üzerinde çok ama şimdi zevkine ters çevirip, bara 15 kg takıp sırtımda onunla deep squat yapıyorum tepesinde. Oluyor yani. Ayrıca sağ ayağımın yan bağlarını 2 kere kopardığım için ilk yumuşak yüzün üzerinde bastığımda çok tedirgindim Maşallah hiç bir şey olmadı. BOSU ile hiç bir sakatlık henüz yaşamadım. İlk başta cehennemden veya en iyi ihtimalle işkence aletleri üreten bir kaynaktan geldiğine inandığım bu alet, bir gün evde fitness oddası yaparsam ilk alacağım nesnelerden olacak.

Alet dengeyi geliştirmeyi amaçlayan bir hizmet sunuyor bize, kıymetini bilip değerlendirelim derim :) Vücutta denge ruhta denge hayatta denge...


Ben BOSU hakkında neden yazdım bu kadar peki deli miyim? Bir nevi OK ama bir diğer sebebi de benim BOSU ile tanışmamın 1. yıldönümü bugün. Anmak istedim. Bizimki nefretle başlayıp büyük aşka dönen bir ilişki. Seni seviyorum BOSU!!!!

Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder