Sayfalar

23 Aralık 2013 Pazartesi

Şu hayatta bir duruşun olacak o da Neutral (Josef Pilates'e saygıyla)

İlk gym'e adım atarsın seni ölçerler biçerler, onun testi bunun testi. Hiç bir şey yetmedi beni bir de zanlı gibi diktiler kareli bir duvarın önüne efendim neymiş postürüme bakacakmış. İçimden diyorum ki senin kalıbına ben laf ediyor muyum, dışımdan kibar kiar gülümsüyorum tabi bir de o zamanalr bıngıl bıngılım ay canım ay parçası. Kıyamam geçmişteki ben'e de bak yazık ona da be :)


Neyse bunlar tabi ki tane fit spor hocası kız beni kareli duvarın önünde dikmişler bakıyorlar. Ben de o kadar bunlaöışım ki o anda Cumartesi sabahı, açım hala ölçüm bilmem ne belasına ne yemek ne su oruçtayım resmen, uykum var, rahatsızım ilk defa gittiğim bir yer... Kızlardan biri sonunda anlamadığım anlayamadığım bir şeyler dedi. Bebeğim Türkçe dışında 3 dili na dilim gibi konuşurum okurum yazarım. Sen ne dedin de ben bu kadar panik oldum. Hayır o dillerden biri Latince değil (o esnada kafaya not yazıldı, Latince öğrenilecek). Benim aklıma kemik erimesinde tut daha beter neler geldi. Meğerse kızcağız Kifoz (kamburluk) ve Lordoz Demiş (yani çukur bel) bir de bunların birleşik olduğu terimi kullandı Kifolordoz. Yani şimdi ben o zamana kadar hayatımda bir manyaklık hissetmiyorum tamam bıngıldak olabilirim ama vücudumun yamuk olacağı hiç aklıma gelmemiş. O an bir ateş bastı kendimi Belle görürken bir anda bir oldum Quasimodo. Fenalık geldi. Neyse kızlar anladı halden, ben de cool'un ya çaktırmamaya çalışıyorum (nereye çaktırmıyosun olmuşsun kıpkırmızı) dediler bunun çaresi var.

O çare lafını duydum ya içimde Niagara Şelaleleri aktı, yalnız ben istiyorum ki hemen olsun, hatta hemen 10 kilo da veriim, hemen ben VS mankeni kıvamına geliyim, postürüm de düzlesin ama hemen olsun hemen hemen hemen. Öyle olmuyor tabi de... İşte.... Umut fakirin light yoğurtlu yulafı... (ekmek no no yeme canım yeme gülüm)


Kendimi hemen ders programının önüne attım Yogaydı Pilatesti hemen güzel bir program yaptım kendime, cardio ve kuvvet antremalarım ile uyumlu olacak şekilde. İlk Pilates dersinde hocayı delirtince, Nötral duruş üzerine bana açıkladı da açıkladı. İşte aydınlanma o esnada başladı bende. Yalnız adamı delirtmeseydim daha iyi olabilirdi, Allah'tan iyi bir kişilik kendisi, hoş gördü :)  Benim gibi şekillerden geliyordur arada ne yapsın.

Pilates nedir? Kısaca Josef Pilates tarafından Alman gazilerinin rehabilitasyonu için icat edilmiş olan bir fizik-tedavi sistemidir. Linkte de Wikipedia güzeeeelce anlatmış zaten. Bu kısa açıklama bile benim Pilates'e güvenmem için yeterli geldi. O zaman haydi nötral duralım!!!

Nötral duruş en çok omurgayı ilgilendirir, bu sayede omurganın 3 kavisi; boyun, orta ve lumbar, güzelce yerleşmiş olurlar ait oldukları yerlere, Her ne yapıyor olursan ol, Nötral Pozisyonda isen omurgan en kuvvetli halindedir. Yani kambur değilsin, göğsün tuhaf durmuyor ve bel çukurun seni yandan bakınca muza benzetebilecekleri bir pozisyonda değil.

Dik dur, omurlarını birbirinin üzerine yerleştir ve pelvik bölgeni yuvarlayarak beline yük binmeyecek konuma getir. Ya da yere yat ve o bel çukurunu yerin de yardımı ile düzlemeye çalış, bak belinden yük gitti. Şekerim hayat yük yük yük. Hem kelime hem de mecazi anlamı ile neden bir de beline vücudunun ekstra yükünü taşıtasın ki??? İnternette sana nasıl nötral pozisyona geleceğine dair bir dünya makale, video var faydalanabilirsin  bak :)

Kıssadan hissesini de vereyim ben mevzunun olay daha net anlaşılacaktır. Efendim benim pek sevgili bir arkadaşım var biraz boylu biraz kaslı bir arkadaş. Kendisi büyük ağırlıklarla çalışan bir GymFreak, yalnız sıkıntı doğru durmadığı için hem çalışırken bazı sakatlıklara davetiye çıkartıyor hem de duruşu ne bileyim şimdi ne desem kavga çıkar gibi geliyo da, kambur ve bele yük bindiren diyim ben neyse. Kendisine bu hafta nötral duruş çalıştırdım, sonuç, hem omuz hem göğüs kasları rahatları, hem de ağır ağır ağırlık çalışmalarında sakatlanma riski azaldı. Ödev bile verdim, hayatını nötral duruşta geçirecek; otururken omuz geride bel düz, yürürken baş dik omurga güzelce yerleşmiş, bek düz. Ağırlık çalışırken de dizler hafifçe kırılacak. Eklem candır, eklemler sakatlanmasın.

Sonuç, kendi deneyimim sonucunda yaptığım Pilates egzersizler, günlük hayatta nötral duruş sergilemem ve Yoga pratikleri, ki omurgayı rahatlatmak için daha iyi başka bir yol düşünemiyorum, sonucunda hem dimdik duruyorum, bu sayede daha sağlıklıyım ve daha iyi görünüyorum. Hem de boyum bu yaşta 2 cm uzadı!!! Omurların arası açıldı, meğerse o kamburluk yamukluk bir de kısaltmış beni!!!

Ülke gündeminde bu kadar omurgasızın uçuştuğu bir dönemde bence dik, sağlıklı ve güçlü omurgalarımızla dolaşmamız çok önemli. Haydi çocuklar Nötral duruşa.


Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder