Sayfalar

18 Aralık 2013 Çarşamba

Temiz yemek de ne (fındık yağlı ben yemem krizi)

Haliyle belli bir noktadan sonra muhabbet başlıklarının çoğunluğu kas oranı, yağ yakıcılar, egzersiz programları, cardio seansları, yoga - pilates - dans dersleri ve en sevdiğimiz başlık olan BESLENMEye geliyor. E biz sporcu kitle yemek yemiyoruz efendim, besleniyoruz fanilerden farklı olarak. Beslenme kavramının farkı benim için şu; belli saatlerde belli şeyler yenilecek yağ mı yakmak istiyorsun kas mı yapmak istiyorsun yoksaaaa performans mı arttırmak istiyorsun. Benzinli arabaya dizel yakıt koymayacağın gibi doğru beslenerek doğru amaca gitmek çok önemli. Ay ben salata yerimm kilo vericem diyetteyiiimmmm olmuyor şekerim olmuyor öyle veremiyorsun. Sonra bıngıl bıngıl selülitler aşağıda kendi cumhuriyetlerini ilan ediyorlar, pareoydu plaj elbisesiydi bilmem neli etekti uğraşıp duruyorsun sonra.

Günde en az standart 2 litre su içilecek, kahve çay şekersiz ve belli oranda olacak. Sen tutup 1 litre kahve içersen günde bıngıldarsın su tutuyo o!!! E ne yapacaksın? Vücudun bir makina tatlım senin, hal böyleyken sen de bakımı aksatmayacaksın. Metabolizma diyecek ki ha bana yemek geliyor devamlı o zaman yakayım bu yağları gitsin acil durum yok. Olmadı diyetteyim diye kendini aç bırakırsan ağız kokusu, bıngıldak yağların ve serseme dönmüş metabolizman ile zor olur hayat. Ne yapıyoruz 6 öğün bazen 7 veriyoruz metabolizmaya ki kendisi deveye bağlamasın. Deveye bağlamak? Sen yemek vermezsen der ki o bana mama gelmiyor dur ben bu besini yağ olarak tutayım ki acil durumda yerim. Sonra kasların erimesin bir de ay çok fena. Sabah kahvaltın lif ve protein oranı yüksek, ara öğünün meyve veya yoğurt, öğlen yemeği karbonhidrat lif, ikinci ara öğün meyve, yoğurt, çiğ kuruyemiş, akşam yemeği prtein ağırlıklı olacak, bol salata yenebilir ama süslü soslar her zaman düşmandır. Karbonhidrat ve proteini karıştırmıyoruz. Sen rakı ile tekilayı karıştırıyor musun? Bunu da karıştırmayacaksın. Basit.

Yağ meselesi biraz karışık. Yağ alacaksın tabi yoksa vücut enerjiyi nereden bulacak??? Karbonhidratını yağını alacaksın. Tereyağı ve zeytinyağı senin dostun. Proses edilmiş herşey düşmanın. Proses edilmiş şeker olmaz, bünyeyi yorar. O packler kolay çıkmıyor o selülitler hemen erimiyor tatlım. Salata ile beslenemezsin sadece kuzu musun sen? Meyveler... günde en fazla 5 porsiyon OK, meyvenin de şeker içeriği olduğu aklımızdan çıkmayacak. Çiğ kurueymiş muhteşem bir şey hayvansal yağları yakan iyi yağları var biz seviyoruz. Protein, kırmızı et yağlı bizim buralarda tavuklar tuhaf, balığı da abartmayacaksın. Alkolden uzak dıracaksın şeker oluyor o metabolizmaya diğer yaptıklarını saymıyorum bile. Hele gazlı şekerli cola fanta türevi yaverleri aman da aman - tadı unutulacak. Çikolata, ye tabi neden yemeyesin içinde mısır şurubu bulunmayan %75 ve üstü kakao oranına sahip olanından ye çok canın çekerse. Beyaz çikolata çikolata değil bu arada sırf yağ o.

 Bir de aman şu kadar koştum dur kendimi hemen burgerle ödüllendireyim yok. Yemekten ödül olmaz köpek değilim ki ben yuvarlanınca bisküvi vereyim kendime. İlk bir iki zaman zorlansa da insan sonra bir alışıyor bir güzel geliyor o. Her sabah yulafla yarattığım harikaları ben bilirim. Tabi bu mevzu burda bitmez devamı gelir ama bak ne de güzel başlangıç oldu işte... Kafada soru işareti oldu mu tamam o iş :) Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder