Sayfalar

25 Mart 2014 Salı

FitnessDelisi bir sabah uyandı ve kendini devcileyin bir çilek olarak buldu...

Hazır hepimiz toptan delirmişken ben de itiraf edeyim de aradan çıksın. Efendim ben devvv bir çileğim. Oh be!

Yazdan hiç hoşlanmam, ama geliyo ya ne yapacaksın benim için yazı çekilir kılan tek şey meyve bolluğu. Kışı Ananas, portakal, kivi, elma biraz o dev üzümler, mandalina armutla geçiştiriyoruz ya. Yazın ben cennete düşmüş gibi oluyorum. Bir kere karpuz peynir (civcivimle terasta güneşlenip, sonra akşam 7de dellenip kuşumun da gazıyla basıp mangala, heyyt ne güzel yazdı geçen yaz). Kiraz, kayısı, erikler, kavun, şeftali falan ve bunlardan yapılabilecek binlerce smoothie tarifi :)

Jean Babtiste Siméon Chardin -  Çilek Sepeti (sağlıkta fitnessta beslenmede ve sanatta bir numarayım)

Ama önce bahar var. Ve benim için bahar demek çilek demek! Öncelikle her duş sonrası çilekli body butterlara bulanıp çilekli body splashlerle serinlemek demek (yazın o sıcakta bayık kokmaya başlıyo kezo kezo o yüzden fresh fresh baharda yapıyorum). Yaz formülü ayrı. Spor salonunda Angel sıkmış kız olayı var mesela, ve o ağır parfüm türevleri. İğrençsiiiinn ağır ağır kokuyosun bi de terliyosun zaten sıcak yaa iiiyykkk.



Efendim çilek kokmak kadar çilek yemek de büyük güzellik.

  • Yarım kap çilekte 51.6 mg C vitamini mevcut, ne demek? C vitamini ihtiyacının yarısı günlük! Anti-oxidan kendisi tanıştırayım. Enerji de verir misssss (sabahları ayılmak için C vitamini zengini meyve tüketirsen zınk diye ayılırsın bu da benden sana tüyo) 8 çilekte toplam olarak, bir portakaldan çooook daha falza C vitamini var. şaşırdın değil mi? (günlük C vitamini ihtiyacının %140 'ını veriyor çilek sana)
  • Çilek dediğin şeyin kalorisi 43 (bazılarına ggöre 53 ama 10 kalori için kırmayalım birbirimizi) (bir bardak) veee  Lif deposu o minnak şiyin bir bardağının %13'ü lif auuuww beybiiii. Ayırca kendisi başımızın belası olan aşırı yeme isteğini yer bitirir, sindirimi düzenler bir de tansiyonu düşürür / düzenler
  • İçindeki anti-oxidanlar sayesinde katarakt riskini azaltır. Böylece en uzakta olan herşeyi kesebilir, yanındakinin mesajlarını okuyabilirsin. (Apaçi hanzolar gibi gizli gizli telefonlardan whatsapp mesajlarını mail atmana gerek kalmaz adsdfahdfhf)
  • Antioksisan ve anti inflamatory özellikleri ile Çilek kansere karşı kahraman gibi savaşır! Türkçelerini bilmediğim folate (fiolik asid de olur hani yumurtanın sarısında bulunan ve kadınların mutlaka alması gereken ama yumurtanın sarısı yağlı, yumurta tuhaf kokuyo, ama çilek bu be ÇİLEEEK) ve flavnoid olan Quercetin ve kaempferol  kanser hücrelerini dövermiş :) 
  • İçindeki manyak C vitamini sayesinde cilt kolajen yapar, cildin elsatikliği ve dayanıklılığı artar, sen de kırışmadan buruşmadan jilet gibi dolanırsın ortalıkta. Yaşlanmazsın genç kalırsın missss
  • Çilekteki antoksidanlar, ve fitokimyasallar sayesinde eklem sıkıntıları, artirit ve kalp hastalıkları riski düşeeerrr düşeeer süzüle süzüle düşeeer (biz koşucular ve ağır kuvvet idmanı yapanlar için hele acayip önemli)
  • C vitamini, Fitokimyasallar ve iodin sayesinde vücuttaki serbest radikaller etkilerini yitirirler ne serbestilkleri kalır ne radikallikleri böyle memur gibi bi şey olurlar. Bu sayede hücreler yenilenir gencecik kalır hele de beyin ah o beyin. Çoğunda olmayan o beyin :) Ayrıca o beyinsizlerin alt üst ettiği sinir sistemi de yenilenir. 
  • Bir servis çilekte 134 gr Potasyum mevcut. Bu potasyum da kan basıncını düzenler, yüksek tansiyonu düşürür, vücuttaki sodyumu döver (o hani tuz banıyosun ya banma titre!)
  • Kalorisi yok denecek kadar az. Şekeri az Sodyumu düşük. Toplam karbonhidratı yarım dilim ekmek kadar içindeki doğal şekerler de 4 gramcık, yakıleybıl miktar! Kilo verdirir bebişimmmmm, en azından destek olur bak :) 
  • Çilekte 0 gram (sıfır gram) yağ var daha ne istiyosunnnnn
  • Dişleri beyazlatır, ağız kokusunu engeller, içndeki asitler dişlerdeki lekeleri giderir
Nasıl yemeyeceksin? bak bu nasıl yiyeceğinden çok daha önemli! Üzerine yok efendim fondueye banayım, üstüne pudra şekeri, krema dondurma koyayım yok! Kaş yaparken göz çıkarma. Diyetisyenin verdiği listenin yanında dünyaları yiyip ama ben senin listendeki her şeyi yedim neden kilo veremiyorum diye diyetisyene çemkiren insan gördüm ben. Yemediği bi diyetisyen kalmış, kanepe tepesinde yiyo da yiyoo yuhh arkadaşım. O konua düşmüyoruz herşeyin bir edebi adabı var. Çilek içerken de aynı hikaye! Votka çilek? No no çilekli smoothie yes yes.

LimonluÇilekli Smoothie :)) offfff canım çektiiiii

Kırmızı biber veya karabiber ile lezzetli olduğunu söyleyen duydum (yemedim denemedim, yersen sevmezsen suçlu zinhar ben değilim), öyle ye, üstüne bal dök ye madem regl olacağın zaman, smoothie yap, at blender'a bas yoğurdu portakalı şeftaliyi mesela süy koy biraz, bi parça fıstık ezmesi, ağır dimandan sonra bir rejenere eder seni o aklın durur beden yenilenir o derece. Sabah yoğurt, biraz keçisütü çilek ve kırlmış cevizi yulafa kat ye hayyvan oluyor (ben buna bazen bir parça pekmez veya bal da koyuyorum ama sonra tavandan duvardan toplarlar bak baştan söyliim).

Çpk özledim, öğrenciyken Almanya'da 10 € verip çilek tarlalarına dalmayı, meydanlardaki satıcılardan 2 - 3 €'a kutu kutu çilek alıp yürüken yemeyi. Hem sadece çilek değil tüm orman meyveleri olurdu ne güzellll. Koşmaya ormana gittiğimizde arada dağ çileği olsun orman çileği olsun, şirin çileği olsun dalmayı :))) 



Efendim devvvvvv çilekler olalım. Doğanın iyiliklerini yiyelim biz de onlardan olalım, neden çünkü ne yersen osuun. Ben mi?

FitnessDelisi bir sabah uyandığında kendini devcileyin bir çilek olarak buldu....

Bu da ben oluyorum. Biz çocukken Çilek Kız vardı ya bu işte hatırladın mı? Strawberry Shortcake orijinal adı da ben işte :) 

Sevgiyle (Çilekle)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder