Sayfalar

6 Şubat 2014 Perşembe

Kirpi yavrusu gibi dikildi tüylerim ben stresten arınmak isterim

Ben yogamı yaparım rahatlarım arkadaş! Hem esnekliğimin ve kuvvetimin, özellikle kök kas kuvvetimin arttığını birebir görüyorum. Geçen hafta headstand'e kalkarken (başın tepesi yerde, eller kafamın etrafında, ayaklarımu yüzüme doğru yürüttüm, bacakları dengede tutmam terazi gibi kullanmam ve tüm kontrolü karın kasımdan yapmam gerek) karın kaslarımın gücünden kendim korktum yaw. Ha yeteri kadar kuvvetli mi değil. Ama kuvvetlenecek. Çalışıyoruz üstünde. (Headstandin sonrası sırtımın üstüne doğru bir yapıştım yere anlatamam Sakrumum hala bir tuhaf)

Strese karşı benim top listem:

1. Balasana: Çocuk pozu. Koy kafaı yere elleri uzat, uyurum ben böyle. Popo patilerin arasında. Sırt hafif hafif esniyor. Hem kendine dönüyosun hem de güzel güzel nefes alıyosun. Yenileniyosun dünleniyosun aman pek de şeker.
Kangurusuz da yapabilirsiniz.

2. Viparita Karani: Tüm ters pozları çok seviyorum ben, ama bunda bi de bacakları kaldırıp duvara dayıyosun ya tembel işi tam benlik. Kan dolaşımı artıyo, lenf drenajı sağlanıyo. Misler ki misler Anti ageing şekerim antii eyyyciiinnggg

Yastıklı da olur yastıksız da bu sana kalmış vücuduna. Stretching için güzeldir severim. Ofiste olmasan yaparım o derece sakinleştiriyo.

3. Uttana Shishosana: Yavru köpek pozuuuu. Bu da çocuk pozu gibi ama kalbi de açıyo. Stres anında kasılan omuzlar göğüs falan burda esniyo da esniyo. Nefesin açılıyo ay ferah ferah. 
Recep İvedik esprisi yapanın kabusu olurum poz güzel ve yatıştırıcı bir poz NOKTA

4. Marjaryasana: Kedi pozu. Dört ayak iyidir, bu dört ayak esnasında omurgayı yuvarlıyorsan daha iyidir. 
Orijinali
Çakması


5. Bitialasana: İnek pozu, şahsen ben bunun inekle ne alakası var hiç sökemedim benim lugatımda bu ters kedi, hatta kediden daha bile çok severim. Bi kedi bi inek bi kedi bi inek omurgadaki baskı bir azalıyor sorma azizizm. 
Marjaryasana yapmış Bitilasana yapıyo yerim onu ben orijinali bu 

6. Salamba Sirasana: Destekli headstand, bayılırım. Dünyaya tersten bakınca ayrı bi güzle oluyor. Hem inversion şifadır şifaa niyetine hadyi bacılar headstand'e.
Bu konuda çok yazıyorum çiziyorum ben hastasıyım :) 

7. Savasana: Ceset, bizim hocalar Savasana'nın şifasını almak için en az 7 dakika yaplıması gerektiğini söylüyor. Bir Hocamız 45 dakika Savasana yapalım dedi. iyi dedi hoş dedi ben uyurum. Net uyurum. 
Savasana yapan kedi miyaaavvv

8. Halasana: Harika esneklik verir, nefese konsantrasyon olman gerekir böylece dünya derdi dünyada kalır. Ayrı severim.
Hiç Speedo ile yapanı görmedim Rabbime şükür şu güne kadar Allah göstermesin tabi gene

9. Shoulderstand: Shoulderstandsiz bir halasana hayal edemiyorum o derece netim bu konuda. 

Yorumsuz.... kendin yorum yap

10. Vrksasana: Ağaç Bunu da nedense çok seviyorum. Dikiyorum gözleri bi noktayadengede durmak için sonra bi huşu çöküyo insana bir sakinlik bir dinginlik. Hatta diyosun ki lan ben ğaç pozunda duran adamım sen benim dengemi bozamazsın bas giiit. Sakinlik veriyo yoga bak :) OM

Yoga yapmadıysan git bir stüdyoya deneme dersine gir, ya da yapıyorsan senin listen ne strese karşı en iyi 10 :) 

sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder