Sayfalar

26 Şubat 2014 Çarşamba

O sinsi şeyi yersen o da senin kalçanda göbeğinde baldırında sonsuza dek yağ olarak kalır

TV izlemem, sadece Galatasaray maçları arada da Dizimax'ta falan ne varsa. Çok arada orda burda enk gelirsem reklamlara falan hayretle de seyrederim ama. Bazı ürünler özellikle yuuuhh dedirtiyor insana. Ve daha da Yuuuuuhhh olan durum; insanlar bunlara inanıyor kanıyor özellikle yiyecekse hele bir de diyetse (ya da öyle lanse ediliyorsa) koşup alıveriyo. Sonra efendim be neden zayıflayamadım? Ay çok şaşırdııımmm oysa ki o kadar mısır şurubuna senin VS mankeni olman gerekiyodu. Geçen gün birini uyardım, vücuduna o mısır şurubu bombasını vermek istediğinden emin misin diye, benim vücudum alışk dedi. Keyfiniz bilir de arkadaşım insan bakar bi elinde akıllı telfon yoksa bile bütün gün mecburen bilgisayar başındasın hiç mi merak etmiyosun ya hu!

Bugünkü kahramanımız şeker ve halleri


Şimdi önce şeker denen hain şeyi nasıl sindiriyosun?

Bu şeker monosakarid zincirinden oluşan polisakaridler ve bazı özel enzimler tarafından parçalanıyo. Ağızda tükürük ile parçalanmaya başlıyo ince bağırsakta devam ediyo sonra bağırsaklar bu şekerleri emiyor ve vücut kullanıyor. Kalan da karaciğerde depolanıyooor. Şimdi bu şekerler (gluckoz, fruktoz, laktoz) mamaları tatlı yapıyo dayanamıyosun ya (yazar burada eveeet diye sırıtan okuyucuya İRADESİZZZZ diyor) hah bunlardan bizim bildiğimiz normal şeker olanı pahalı yerini tutsun diye senin o aldığın çikolata, bisküvi, kek, o klasmandakı tüm ıvır zıvır veeee sürpriiiiz diyet kahvaltı gevreği diye aldığın o  şeylerin içinde bolll miktarda mısır şurubu var!!! Fruktozun tadı glukozdan daha kuvvetli,  e mısır şurubunda da %80 fruktoz, %20 glukoz var, ucuz da doldur gitsin!!! Şimdi bebişim bu şekerler eridi, ince bağırsakta emildi karaciğere gitti ya, bunun parçalanması için de insülin gerekmiyor, he işte insan vücudu çok az fruktoz kullanabiliyor, kalanı trigliserid, yani yağ, yani kilo yani selülit! Artık nasıl algılamak istersen. Çok fruktoz tüketirsem ne olurum diyorsan; diyabet (şeker hastası), hipertrigliseridemi, koroner kalp hastalıkları, karaciğer yağlanması, hipertansiyon, kanser, hızlı yaşlanma bunlardan biri sürpriz olarak sana gelebilir! Bak bak dev hizmete bak seçmiyorsun bile sürpriz geliyor waauuuww! Hala o cicili bicili kahvaltı gevreriğini yemek istiyor musun?
Mısır şuruplu tatlı tüketen Kezban'ın hazin sonu...

Bir de Türkiye'de yaşıyorsun ya Genetiği Değiştirilmiş Kanserojen Mısır kabusu var. Ne malum o mısır şurubunda bu Frankenstein mısırların kullanılmadığı! 

Nerede var bu mısır şurubu ay biliim de uzak duriim dersen; tüm proses edilmiş tatlı gıdalarda o marketlerden aldığın, sonracğıma meyve suları (100% saf ise onu bilemem, ben gene de içmiyorum evimde robotum var sıkıyorum anacım), bir de pastanelerdeki tüm o leziz şeyler. (Ben bizim mahallenin pastanesinden alıyorum arada zorunda kaldıkça misafir bilmem ne, küçük bir aile işletmesi o yüzden bizde yok diye yemin billahlar, dindar da insanlar, benim de ne psikopat olduğumu biliyolar, yani yalan söylemediklerini kuvvetle muhtemel umuyorum). 

Dünya Obezite Haritası (www.ibtimes.com adresinden)
Ama ben ne yerim o janajanlı gevreği yemezsem? Ama bunun reklamında eski sporcu oynuyo kötü olabilir rmi? Ama üstünde yazıyo 2 haftada 44 bedenden 34'e düşecekmişim ve saire ve saire aptal soruların yanıtını çIk kızım temiz havaya hem oksijen al açıl hem de 45 dakika yürü bunu haftada 4 kez yap, o şeker bombasının yerine de yulaf ye mis gibi, light yoğurt ve keçi sütüyle karıştır içine biraz yeşil elma, ceviz, tarçın offf bak bu mesela zayıflatır, bol lifli proteinli, iyi karbonhidratlı ve metabolizma hızlandırıcı ayrıca tarçın da tatlı yaptı onu, daha ne istiyosun. (ben yeşil elma kullanıyorum kırmızı da olur , o zaman tarçın koymadan bir düşün istersen).
Bak ne kadar leziz ve sağlıklı hem de tatlı o şeyler ehakikaten ihtiyacın yok bebişim 
Yememem gerekeni söyledim, ne yiyebilirsin onu da önerdim. Karar senin kocaman kız olmuşsun artık (hem yaş hem beden maşallah). Ha ama hala gidip o proses edilmiş şeyleri bedenine tıkıştıracaksan bir kez aynaya bak ve bedenine aynen şöyle de: Ben sana değer vermiyorum, iradem sıfır o yüzden sana iyi gıda vermek yerine düşük besin değerine sahip ucuz şekerle seni dolduruyorum de. Bunu da 3 kere tekrarla. (bak gene sana iyilik yaptım bırak şu huyları beybi bırak sağlıklı yaşa hadi bak ne güzel la la laaaa)

Ya şimdi hemen cardio'ya başla ya da bir kaç ay sonunda Sumo yapabileceğin tek spor dalı olacak

Sevgiyle

PS: Sindirim olayı çok karmaşık bir proses, onu eeenn basir haliyle yazmaya çalıştım kendi anladığım gibi, ben de doktor değil mühendisim sonuçta, motor desen anlarım da bunlar beni de arada zorlayabiliyor, sürç-ü lisan varsa affola.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder