Sayfalar

28 Şubat 2014 Cuma

ben sana yeme demiyorum ama hobi olarak yeme bari!!!

Ömrümüz yemek üzerine kurulu. Sinirlenince bodolabına saldır ye, sevinince yemeğe git, biriyle tanıştığında ilk önce yemeğe çık, en önemli meseleleri yemekte konuş, kutlamalarında yemek ver, yasında yemek ver, yemek yemek yemek.... 

Bi de Türksün, şu diyalogları yaşıyosun;
Korku filmi gibi oluyo bazen. İçind esevdiğin ama yememen gereken bi şey var. O orda Edgae Allen Poe'nun kalbi gibi çarpıyo o dolap seni çağırıyo gitmiyosun. Korkunç vallahi korkunç... SAYYKKOOOOOO

-istemiyorum ben aliim, -aaaa olmaz zaten bak zayıfsın sonra "jimnastiğe" gider eritrsin (bunu duydum ben, hem de bir eski bürokrattan, yıkıldım yıkıldım) 
-diyetteyim ben (anlatamıyosun burda ağır idman programına göre protein karb dengesi lif falan)  -aaa nerene diyet yapıyosun daha ye sen ye bak bilmem kim çok gzel yaptı bunu
- ben yemesem (burası bildiğin aıklı) - aaa olmaz öyle şey çocukken çok severdin ay bunlar büyüyünce havalandı ayol

Falan filan. Yediriyorlar sana bir şekilde. Ya tamam ben sana yeme demiyorum ama gözünü seviim artık hobi olarak yeme. Bilerek ye. Ne yediğini ne içtiğini bil. O ağzında şapır şappır çiğnediğin şeyin midende ince bağırsağında ne olacağını, sana 10 sene sonra tümör, 4 hafta sonra yağ keseciği olarak gelip gelmeyeceğini bir düşün. 
Mesela ayda bir tatlı krizine girdin di mi mısır şuruplu çikolata kemireceğine bal ye :) 
Diyet dediğin otlamak değil aç kalmak değil. Diyetisyenle zayıflamaya savaşıp metabolizması bozuan bir kızın hazin hikayesnş dinledim dün içim acıdı. Zayıflamak için yemen gerek şunu kafana sok bi. Neden çünkü bebişim hareket etmen gerek, bu hareketinle yağ yakman gerek kastan yememen gerek. Ona uygun yemek yemen gerek. Ayrıca metabolizmanı hızlandırman gerek. Bunun için de aç kalmaman gerek. Bak bir dünya gereklilik. Neymiş hobi değilmiş yemek yemek işte. Hobilerde bu kadar çok sorunluluk olmaz. 
tatlı yeme bizi ye mesela :)

Ama diyosan ki şeker diil sırf ben genelde diyetimi değiştiricem, bak Türk olmanın avantajı büyük. Kızartmadna uzak dur. Bizim usül ev yemekleri zaten sağlıklı ama kullandığın yağ tereyağı veya zeytin yağı olacak. Karbonhidrat protein lif dengesine dikkat et, mesela yarım ekmek yeme. Karbonhidrat kalitesine aman dikkat et, bulgur pilavı ye mesela, esmer pirinç... Beyaz un no no bebiş. Proses edilmiş şeyler yememeye çalış. Al sana sağlıklı beslenme e gerisi geliyo zaten. Yavaş yavaş böyle başlarsın işte :)

Kısa kestim Cuma bugün. Hemen ne yiyorsun listesini çıkart. Sonra da zararlı olanları kırmızı kalemle halkaya al. Bak bakalım nasıl oluyormuş. Motivasyonun tillahını hem de hayır duasına sağlıyorum. Bir Allah Razı Olsun FitnessDelisi dersin herhalde. 

Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder