Sayfalar

21 Ocak 2014 Salı

Eklemlerim eklemlerim oy oy anam demeden önce.... (kas yaparken göz çıkartmayınız serisinden)

Ah belim, ay sırtım, kolum, omzum bacağım ve daha bir sürü bilmem neremmmmm inlemeleri. Aga ben gebersem de bırakmam bak gene burdayım diyip zorlayan bebeler, ve tüm bunların sonucunda zedelenmiş sakatlanmış acıyan eklemler. Vücut geliştirme muttteşem bir şey vücudunla beraber ruhun da sen de gelişiyorsunuz, fakat arkadaşım overload olmanın ne anlamı var. O eklemi ver iki haftadan altı aya kadar cezaı var. Ceza dediysem sakat yatıyosun sonra o kasların sünüyo e ne anladım bu işten ben.

Neden olur eklem sakatlığı?
  • iyi ısınmamışsındır (allah cezanı böyle verir)
  • çok fazla, çok sık ve çok ağır idman yapıyorsundur (düşmez kalkmaz bir Allah yazık değil mi o ekleme, öbür dünyada hesap soracak senden kovalayacak seni)
  • Tekrar sayılarını olması gerekenin üzerinde tutuyor olabilir misin (ilkokulda makarna fasulye abaküs vardı saymak için lazımsa alalım sana)
  • Tendonların, kasların, eklemlerin dinlensin diye zaman ayırmıyorsun (sağ ayak tendonu kopuk bir FitnessDelisi olarak söylüyorum iki kere kopardım hiç marifet değil ayağım koptu sandım o nasıl acı, ayrıca baldırımdan daha kocaman olmuştu benim minicik bileğim şişince bir de kara off)
  • Konsantrasyonun azalmış olabilir mi? Bir an ters bir şey yaparsın hoop koptuuuuuu geçmiş olsun 3 ay sahalardan ırak...
  • Strething / esneme kadın işi değildir. Ben yazdım bunu daha önce bir zahmet okursan faydalarını da göreceksin. (yok sana link mink ara bul :) 
Artirit olma riskin yüksek mesela o kıkırdak bir katıya keser aklını alır senin, ne sprocuların kariyerleri bitti mesel abu artirit yüzünden. Bursit olursun mazallah off o da fena bak. Tendonit var bir de sporcu hastalığı. Korunmanın yolu hepsinde aynı. Dinleniceksin bebeğiiimmmm. Tedavileri de başta yakalanırsa benzer. Gene dinlenme. Tamam genel konuşmiim doktor diilim ve bunların da bir çok çeşidi var, ama genelde gördüğüm bu, ha birinden biri mazalllah (kulağını çek tahtaya vur) varsa sende git bir görün doktora. Baa gelme ben mesel makina mühendisiyim, motorlardan anlarım... (hayır o motorlardan diil onlardan anlamam)
Tanıştırayım Menisküs özellikle futbolcuların baş belası ama tüm sporcuların başına gelebilir. Aman diim sadece resimden tanışalım kendisiyle


Eklemlerini iyileştirmek için aşağıdaki listede bulunan besinleri beslenmene katabilirsin mesela...
1. Çiğ badem
2. Vahşi somon
3. Papaya
4. Elma (kabuğu ile beraber, vitamini kabuğunda çocuuum)
5. Siyah fasulye (meksikada değiliz tamam bizdekiler de olur, zaten bakliyat candır akisni iddia eden sunta kemirsin)
6. Papaya (valla ben severim hem yemesini hem kokusunu hem bundan krem yapıyolar onu bayılırım. Bana hediye alacaksanız ve çok tanışmıyorsak papayalı krem şampuan severim, tanışıyorsak bu kadarla kaçamazsın nıhahahahah)
7. Karalahana (bizde muhteşem laz yemekleri yapılır, karalahana candır, dolması yemeği falan göm gitsin)
8. Brokoli (brokolisiz bir hayat düşünemiyorum ki ben zaten, mesela haşla bunu üstüne zeytinyağı biraz deniz tuzu ve dövülmüş taze sarımsak mmmmmmm, bir parça da nar ekşisi ve balzamik offf ki ne offf)
9. Zencefil (kurusunu at çayına ya da sıcak suya ıhlamuruna, tazesini dilimle ya yukarıdaki salata tarifine kat ya et yemeğine, ya da su şişesine koy bütün gün beklet yatmadan iç, bebek gibi uyuyorsun - Almanya'da doktorum uyku bozukluğu için vermişti Master Tez Savunması çok stresli bir süreç olabiliyor bebişim)

Durum bu, 30 yaşını geçince o kıkırdaklarda mikroporlar oluşuyor yırtılması kolaylaşıyor, kıkırdakları spor salonunda, koşu pistinde, havuzda, sahada bırakmıyoruz. Tendomumuza, sıvı keseciklerimize, kıkırdaklarımıza iyi bakıyoruz. 


Anası Tanrı Akhilleus, bileğine yediği ok ile öldü, mesel o sebepten oradaki tendon da aşil tendonu. E bizim ana bana fani koskoca Akhilleus tendona gelen okla Thantanos'a selam çakıyorsa bize neler olur Olimpos'un tanrıları korusun.

Sevgiyle




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder