Sayfalar

20 Ocak 2014 Pazartesi

Lodos Balığı

Bir sersemlik, bir sepet kafalılık, başın sol tarafında ağrı, uykusuzluk (ki istediğin kadar uyumuş ol), halsizlik, sinir, huysuzluk böyle yedi cücelerden aksi, şirinlerden en iğrenç şirin olarak dolanıyorum Perşembe gününden beri. Diğer şehirlerde iş nasıl olur tam bilemiyorum oralarda uzun süreli yaşamadım. Yaşamış olduğum diğer şehirlerde de deniz yoktu (Essen, Mülheim an der Ruhr ve Brüksel) o yüzden bilmiyorum lodos oralarda da böyle manyak ediyor mu insanları. Derler ki İstanbul'un havasına ve kızına güven olmaz evet doğru. Ama şu kısım eksik; bu ikisi insanı durup dururken delirtir. (Bu sözün İstanbullu kız tarafı olarak kalıbımı mührümü parmağımı basarım). Ayrıca hormonal denge de bozuyormuşuz öyle okudum bir ki makalede. (özellikle İstanbul'un Lodos'u)

Bu arkadaş Ogata Korin, Budist Rüzgar tanrısı, biraz tuhaf bir arkadaşa benziyor

Lodos nedir? Neyle beslenir? Doğal ortamı nedir? Bizden ne ister?

İlkokulda ve ortaokulda inatla rüzgarların yönlerini isimlerini falan öğretmeye çabaladılar bize, ben tabi ki öğrenemedim. Saçma saban bir şey benim için zaten oryantasyonum sıfır yön duygusu namına bir şeyim yok, Nişantaşında kaybolabilen bir canlıyım keşişleme nerden esiyo bilsem benim ne hayrıma??? Lodos bunların güneyden eseniymiş (şimdi bu benim hayatımı acayip değiştirdi, her an neresi güney neredi kuzey muhteşem bilirim çünkü) Sıcak esen bir rüzgar olduğu için, çünkü arkadaş Kuzey Afrika'daki yüksek basınç ve Hazar denizi arasındaki alllçak basınç nedeniyle oluşup Akdeniz üzerinden geldiği için sıcak bir olay, e denizden karaya esiyo, haliyle bize ulaştığında sıcaklıkla kalmıyor basıncı da arttırıyor. Al sana muhteşem baş ağrısı.Ek bilgi vereyim Lodos Mitolojiye göre Eos ile Astraeos'n oğlu. Dengesiz bir karışım yani ana şafak tanrıçası bir titan baba gün batımı tanrısı bir titan. Bunun çocukluğu berbat geçmiştir ben söyleyeyim.
Bizimkinin anacığı EOS

E peki bebişim ne yapıcaz bu migren yapan çöl tozu taşıyıcısı, biyoritim bozucu, baş ağrıtıcı Titan yavrusu ile... Bir kere biyometeoroloji denen bir bilim dalı var iki dikkat edicez olaya. Şehirde yaşayan canlılar olmamıza rağmen daha tam beton uyumlu bir şekilde evrilmedik şükür. Bu yüzden doğal şartlar ile yaşamayı öğrenmemiz gerekiyor. Yağmur, kar, aşırı sıcak neyse bu da o. Kendisine karşı pek bir şey yapamıyoruz cicişler. Yani yağmura şemsiye kara kardan adam ve sıcak çikolata güneşe güneş yağı lodosa karşı ise benim savaşım psikolojik. Bir şey yokmuş gibi yapmaya savaşıyorum. Mesela bu Cumartesi günü başım çatlıyor da olsa, koşu idmanlarımın startını verdim. Koşubandında 7,5 k ile başladım. Süremi uzun tuttum, şimdi onun üzerinde çalışıcam. Banda çıkarken az çok baş ağrısı vardı, bittiğinde kalmamıştı, sonrasında Kanyon'da bir de o Lodos'u beyynime beyyyynime yiyince gene başladı. Şu anda sol gözüm biraz kısık, deli uyudum hala uykusuzum. Ama hayır beni ele geçirmesine izin vermiiciiiğiiimmmm :))

Benim Lodos'a önlem listem şöyle;
  • Şımar bebişim, moraller yüksek tutulacak ki biyometerloji tetikli depresyon yaşamayalım
  • Hayatı yavaşlat (hızlı yaşamı zaten artık tercih etmiyorum, bir de böyle extra olaylarda yaşam kalitem hızı düşürdükçe artıyor)
  • Baş ağrısına karşı yoga asanaları (bu benim kendimi iyi hissetmemi sağlıyor)
  • Bol dinlenme (hem de boll bollll bir sürü dinlenme, dinlenmeden kastım bildiğin dannna gibi yayılma)
  • İdmanlarına ara verme, başın ağrıyorsa belki ağırlık kaldırmak veya ağır cardio yapmak istemezsin ama ara verme hafif de olsa çalış
  • Sauna / BUhar (bu aralar benim her şeye çözümüm bu müthiş ikili oldu)
  • Bakım (uykusuz halsiz berbat görünüyorsun ya hah işte tam da bu yüzden, bir cilt bakımı yaptım mesela dün bugün porlarımın krater gibi olması gerekirken bir tane yok! ayrıca pırrıl pırıl parlıyorum)
  • Saç ıslak çıkma (lodos karayel farke tmez saçları kurutuyoruz, sinüzitten gribe migrenden boyun kireçlenmesine kadar herşeyi engelliyoruz)
  • Kilyos Balıkçısı'nda meze balık ye (bu sefer yapmadım bir dahaki lodosa inşallah, en sevdiğim şey çünkü kimsecikler olmuyor kendimi Bizans prensesi gibi hissediyorum :) )
Herkesin her koşula ayrı uyum reçetesi vardır bir şekilde. Bazen farkında olmuyoruz neyin neden olduğunun, belki şimdi günlerdir neden sinirli olduğunu anlamışsındır sevgili İstanbullu. Daha hazırlıklı olmak için yap bakalım bir lodos listesi de sen :) 

Sevgiyle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder