Sayfalar

20 Ocak 2014 Pazartesi

Kadınlar vs. Erkekler bir performans hikayesi

Fit olmak neydi? maraton koşmak mı? 100 push up yapmak mı? 6 pack sahibi olmak mı?  Fit olmak emekti (arkada selvi boylum al yazmalım müziği çalsın lütfen) Fit olmak, vücudunu daha iyi kontrol edebilmek ve ani olaylara daha iyi tepki verebilmek diyor fizik doktorları...

Dün Mac Fusion dersinde biz gene kızlar erkeklere kök söktürdük. Tamam kollarımızın çevresi 10-15 cm'i geçmez. Tamam bacaklarımız çırpı gibi görünüyor. Ama sen görmediğin için o tank top'un altını karındaki kasları pileyboy çocuk, beni güçsüz kuvvetsiz sanma. Evet sen 20 kiloluk barla çalışıyorsun ben de 10 sen 8 kiloluk dumbell almışsın ben 6 ama bu benim fitliğime bir ölçü mü? Konu geliyor kondisyon ve vücut ağırlığına, senden daha atletiğim pileyboy çocuk evet naaber. Sonra hocam kızlar bize bakıp gülüyorlar. Senden daha hızlı push up yapamıyor olabilirim ama senden daha çok yapabilirim.

Senin küçümsediğin yoga derslerinde be vücut koordinasyonumu sağlamayı öğreniyorum. Hagi kasım daha da kuvvetlenebilir onu görüyorum. Senin o dudak büktüğün oryantal sınıfında bir saat koordine bir şekilde tepinip küçük kas gruplarımı çalıştırıp, koordinasyon sağlayıp cardionun padişahını yapıyorum.

O yüzden sen 45 burpeeden sonra matın üzerinde pestil gibi yaparken ben elimde su BOSU'mun tepesinde dans ederek dinleniyorum.

Kadın (bağğyan değil kadın bak minibüs şoförü değilsen eğer kadın anlaşalım bi orda) ve erkeklerin kuvvet idmanlarının temel olarak aynı olduğunu bir çok kaynakta okudum. Mesela tüm insanlık; (her iki cins de yani, evet eski sevgilileriniz dahil onlar da bir nevi insan) enstrüman kullanmadan önce (makinalar, ağırlıklar ve saire veee saaiireee) vücut ağırlığı ile çalışsa ne güzel olur, kök kaslarını kuvvetlendirmeli (karın ve alt arka), eklemlere dikkat etmeli, hamstirnglere glutlara özen göstermeli. Yalnız olay benzerlike bitmiyor şekerler, bir dünya da fark var (ben her zaman kadınlar daha iyidir derim o benim şahsi fikir ve deneyimim sen başka türlü düşünebilirsin bağımsız insanlarız). Mesela kadın vücudu daha erken olgunlaştığı için kuvvet egzersizlerine daha erken yaşlarda başlayabiliyormuş. Biz kadın milletinin daha az kas kütlesi var bu nedenle erkek kaslarının kuvvet kaybı daha az oluyormuş, bu doğanın bize bir başka kazığı olmalı yani şu demek kısaca kızlar kuvvetinizi yitirmek istemiyorsanız devamlı idman idman idddmmaannnn.

Genel olarak her iki cins de aynı şekilde (spor çeşidinden, ne bileyim cinsiyetten falan filan) bağımsız olarak spordan etkileniyor mesela kas oluşumu, yağ yakımı. Benim kişisel kanım bu o narin poponu ne kadar kaldırıp çalıştığın ile alakalı, cinsiyetten bağımsız olarak bittabi. Daha önce de söylemiştim gene söylüyorum kızlar kuvvet antrenmanı yapınca iki ayda Doğu Alman güllecisine dönmez. İstese de dönemez. Ha çok ister de steroid (cızzzz alarmmm no no no bir durum alsında bu) alırsa o başka hikaye. Testesteron seviyemiz az olduğu için bizden sponeg bob pek çıkmaz kızlar, erkeklerde olmasının sebebi onların (haliyle) bizden on kat daha fazla testesteron salgılaması. Erkek hormonları ve kas kütlesi dağılımı kas oluşumunu etkileyen iki ana faktör. Fakat kuvvet kaybının kadınlarda daha az ve rejenerasyonun ve daha hızlı olduğunu yazan bir de makale okudum. Linki burada bakınız ben demiyorum onlar diyor. Bu da bizim fusion dersinde daha iyi olmamızı açıklayabilir.
Athena Scorning the Advances of Hephaestus Paris Bordone (burada Athene çek patini diyor)

Günün sonunda biz kızlar ders çıkışı aramızda şunu konuştuk; tamam efendim kası ve yapılı olmuş olabilirsin. Aferim sana fakat eczaneden dükkandan falan alınan supplementle hatta gofretle (protein bar'a gofret diyoruz) bile şişersin. Önemli olan şişme mi? Ya da sevgili hemcinsim, yağ aldırınca aç kalınca da zayıflıyorsun bu mudur? Önemli olan formda sağlıklı ve atletik  olmak mı o zaman U GOTTA WORK BITCH

Bana bunu ne yazdırdı? Ben ağırlık çalışırken gelip 6 kg da neymiş canım hhahahaha diyen ukeeellaaalar, ben benchte ruhumu teslim ederek sırt çalışırken gelip hahaha ördek gibi yüzüyorsun diyen ukkelllaaalar (arkadaşımsın şekerim severim seni gene ;) ), vücut geliştirmeyi erkeklerin oyun alanı gören şovenist zihniyet (kadın hareketi engellenemez), biz orada bir avuç kız kuvvet çalışırken, helal kıza ban diyen ayrımcı kuzikolar, kızların daha iyi performans gösterdiğini görüp de batırmaya çalışan testesteron manyağı kompleks puzzleları. Kız görünce aa sen de Pilatesle iyi olmuşsun hahaah diyip hakir gören supplement şişmesi çakma pileyboy oğlanlar (kendine gel müptezel). Ve diğer tuhaf tepkiler.
Gustav Klimt'in Pallas Athene'si ile de olayı bağlarım

Miras değil alınteri ciciiiiimmmmmm.

Sevgiyle





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder