Sayfalar

27 Haziran 2014 Cuma

Amansız ToughGirl olan FitnessDelisi'nin yoga kullanım kılavuzu

I am back baby hem de nasıl? Bendeniz efendim FitnessDelisi Hazretleri Yoga matlarına geri döndüm :) (sorana mor yoga matı severim beni dinginleştiriyor).

Her pratik ayrı bir macera, her pratik ayrı bir heyecan, meditasyon yapmanın çok saçma olduğunu düşünürdüm, nefes alıp veriyolar bu ne be falan derdim. Burda yazanlara aldanmayın beni en yakından bilenler bilir, ne nemrut ne sinir ne uyuz biriyim aslında. Ukalayım. Ağırlık çalışan deli gibi koşan o komando eğitimli kızlardanım. Acı eşiğim yüksek, mızmız değilim, dayanıklıyım hem de çok. Ağzımda bir bıçakla sal beni Afganistan'a Rambo gibi dolanırım. Zumba Pilates kızları ile alay ederim falan. Öyle bir ToughGirl havası bende. Soyunma odasında ayna karşısında kaslarına bakan insanım. Ne bekliyorsun? Ama Yoga diyince akan sular duruyor.

Bir kere yoga denilen meret benim performansımı acayip etkiliyor. Kaslarım uzuyor eklemlerim (tamam dizi verdik bi ara aldık geri kızı ahayayahttt) sağlamlaşıyor. Vücudumu daha iyi tanıyorum, verilebilecek alarmları önceden sezebilme yetisine sahip oldum. Neremde ne arıza çıkabilir bunu biliyorum. Bedeni tanımak önemli Çok çok önemli. Daha dengeliyim (bedenen - ruha bakacaz). Ayrıca sakatlığım esnaında kuvvet çalışmak adına yoga yaptım. Bir kaç bölgede kasalar parçalandı (tabi ki ayrıca doğru besleniyorum) SHREDED BABE!

Ayrıca daha iyi koşmamı sağlıyor yoga. Bir kere oyunda (uzun yıllar basketbol deneyimim de var malum lisanslı sporcu idim senelerce o okul hayatına katlanmamaı bayağı sağladı basketbol candır) nabzına hakimsen oyuna hakimsin kuralı var. E nabza nasıl hakim olacaksın kalbine söz geçirebilsen o son öküze tapmazdın ben sana söyliim nefesle!

Yoganın bir diğer muhteşem avantajı da kasları hem uzatıyor hem kuvvetlendiriyor. Koşucular için bazı pozlar özellikle önemli mesela;

1. Low Lounge: Vucut sıvılarının devinimini düzenler, dizlere iyi gelir bir de esnersen omurgayı açar daha ne istiyosun?
 2. Twistli Low Lounge Dizlere muhteşem hem de omurgayı esnetir, denge sağlar, diz çevresi kasları kuvvetlendirir. Kalça pozisyonlaması önemli bedeni tanımak için harika bir poz. Misss
3. Aşağı bakan Köpek: Tam süper bir dinlenme pozu ayrıca vücut sıvılarının dolaşımını iyleştirir. Yogada nefesini düzenleyebileceğin pozlardan biridir. Bacaklara esneklik verirken mini detaylar omuz karın pozisyonları falan bedeni tanımana yardımcı olur.
4. Çocuk Pozu: Stresi atarsın, rahatlarsın, orta karar stretching sağlar, dinlenme pozudur.
5. Squat: Bel iç bacaklar esner, denge sağlar. Sıvı akışını düzenler. Ayrıca squat'ın faydaları akkında destan yazdım daha ne yaziiim Koşu sonrası inanılmaz rahatlatır ama bu. (Tarlası yanmış köylü otoroşu esprilerini duymuyorum ignore ignoreee)

6. Locust: Özellikle uzun mesafe koşucuları (ben de bu kategorideyim, bir sprinter değilim ama kurmalı bebek gibi uzun yolda deli koşarım) Bu poz da postürünü düzeltir. boyun bel ve kol ve bacakların arkasına iyi gelir. Uzun koşudan sonra serseme önen şoklanmış bedeni kendine getirmeye yardımcı olur.
7. Boat: Kök kaslarını kuvvetlendirir kalçaya iyi gelir bunları uzun koşularda telef ediyoruz çünkü

8. Dansçı: Yeeyy oryantalll değil :) Bu poz dengeyi sağlar. Denge yoks ayoksun net! Neymiş denge önemli Neymiş denge süper bi şey
9. Balık: Recovery için en idel pozlardan bu arkadaş, sıkıntıyı atar yok eder, ayrıca sırtı esnetir göğsü açar ferahlatır
10. Bacaklar duvara: Bayılıyorum bu poza çünkü hem kolay hem de bir sürü şifası var ve mütthiş rahatlatıyoır Bir kere sıvı drenajı sağlıyor, sıvı devinimini düzenliyor, patilerin şişmesini engeller falan hem de kolay
Bak bir dünya güzel poz önerdim işte. Ama ısınmadan yapmıyoruz güzle esneyip yapıyoruz. Yoga can'dır. Mikmik kız sporu değildir, bildiğin tough girl sporudur bunu da burdan eklerim.

Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder