Sayfalar

9 Haziran 2014 Pazartesi

Gluten: Bir delinin kuyuya attığı taş

Efendim başlıktaki deli be dieğilim, ben çıkartmaya çalışanlardanım. Geçen gece Kuşum, Civciv be ve NewGirl kahve diye .ıkıp BigChefs'in (evet reklam aldım çünkü çok büyük güzellik yaptılar) menüsünü alt üst ettik. Muhteşemler ki her kaprisimize he dediler. Ben kendi yulaf kepeüğim, yoğurt kavun elma ve çilek, civicv ve NewGirl bunun yulaf kepeksizini, Kuşum da bir muz ve portakaş dilimleri sipariş etti. BigChefs sporcu dostusun diyet dosturun ben kalp sen.

Orda tabi ki mevzu Gluten'e kaydı. Civciv dedi ki gluten kötü bir şey ben de ona dedim ki Çölyak hastasıysan evet ama değilsen ye yani, hem protein kendisi. Sonra anlaşamadık çünkü ben okumuyo musun sen benin blog'umuuu diye zırlamaya başladım. Kuşum baktı mevzu catfight a gidiyor. Fit kızların catfight'ı bence pek showluk olmaz, hemen konuyu aldı yürüdü. O zaman şöyle başlayalım mevzuyu toplayalım;
Glutenli veya glutensiz ulaşılabilir ben glutenle sıkıntı yaşamadım çünkü çölyak değilim!

Gluten: Bu arkadaş bir proteindir. Buğday ve bir iki akrabasında bulunur. Bu arkadaş hamura o bıngıl ve şekillenebilir edasını veren kişiliktir. Gıdanın dışında pek çok endüstride kullanılır. Gluten ekmeğe o çiğnenebilir özelliği veren şey. Son bir ukalalık daha yapiim, İngilizce Glue kelimesini ve Gluten'in kökü Latince'de aynı yerden geliyor. Kapiş?

Dünyada 133 kişiden birinde Glutene karşı intolerans vardır (bazıları çölyak). Yani hepimizde değil. Glutene karşı hassaslık, toleranssızlık olarak değerlendirilier ve alerji olarak kabul edilmez. Gluten toleranssızlğı - Çölyak hastalığı ince bağırsakta sorun yaratarak ishal, kusma falan gibi çirkin ve sevimsiz şeylere neden olur. Sen beyaz ekmekle yetişmiş Türk çocuğu gluten intoleransım var deme bana. Sonra sucuğa ekmek banarken görürsem ben de sana banarım. Ha bir de çölyak olayı genetik canım. Sonradan çölyak oldum beeeennn diye icat çıkartma. Yanlış diyet yapan kezo durumuna düşme.

Glutensiz diyet diye bir olay çıktı, çok hoş, 133'ümüzden birini kalbimize basıyoruz ona da beslenme imkanı sunuyoruz. Mevzu bahis gıdalar normale göre daha pahalı, e haliyle. Şimdi sen glutensiz beslenicem beaaağğnn kilo vericem falan dersen eğer ben de sana bakar ah be Kezban derim. Glutensiz beslenmeye kalkarak mevcut buluna bir çok besinden kendini mahrum etmenin ne manası var bebeğim?
Sorun gluten değil sorun senin karbonhidrat bağımlılığın börek çörek deliliğin bununla bir yüzleş bak nasıl yemiyorsun sonra, gluten bahane oluyor.

Sağlıklı beslenmek istiyorsan bunun anahtarı Çölyaksın veya değilsin aynı; diyetin doğal besinlerden oluşmalı (no proses edilmiş gıda) et, balık, (az yağlı) süt ürünleri, sebze ve meyveler, ve doymuş yağlar.Bunun yanısıra elbette ki karbonhidrat alacaksın. Gluteni bahane etme. Gluten çölyak değilsen iyi bir şey. Çölyak'san Kinoa mesela yiyebilirsin. Kendisi glutensiz hem de doğal yollardan - yalnız pek ucuz değil.

kız bak üstüne yazmış, çölyak değilim bu bedene işkence etme ver bana gluten o da proteindir falan diyo. (sanırım - umarım :P)

Glutensiz yicem beeaaanciler, B Vitamini, Kalsiyum, Demir, Zinc, Magnezyum ve lif eksilkliği ile yaşamaya hazır mısınız? Beslenmenize bu atom bombasını atmayın sırf oda diye bence.

Kıssadan hisse glutenle ilgili bir sıkıntın olduğunu sanıyorsan Doktora git ve test yaptır. Ha eğer derdin karbonhdrat tüketimi ise bak orada içindeki İrade ile bir toplantı yapmanı öneririm.

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder