Sayfalar

26 Haziran 2014 Perşembe

Selam-ın Namaste güzel kardeşim - İşte bunlar hep YOGA!

Rahatla relaxxxx nefes alll nefes veeer veee ağırlığını her verdiğin nefeste biraz daha yere doğru bırak, kendini evrene teslim et, kendini toparağa teslim et. Ne güzle değil mi? Yoga partiğinin sonunda Şavasana yaparken duyulan cümleler. Tabi insan rahatlar içi erir, bırakır ağırlığı telef olmuşsun bir saat şekilde şekle girmişsin kaslar kendinden geçmiş. Rahatlaak en doğal hakkım!!!!



Yoga lümpen salaklar için bağdaş kur, elini kucağına koy Omm de ve uç. Bu kadar cahillik diz boyu insanlar ile aynı havayı soluyor olmak bile başlı başına eziyet. O da var tabi az devinim, nefese odaklanma, bol meditasyon. Ama arkadaşım bi şey hakkında konuşuyorsun madem gizlice masanın altından aç Wikipedia'yıda bu meretin çeşidi bilmem nesi var mı bi bak. Hayır ben de allame-i cihan değilim ama bir konu hakkında iki paragraf okusam 10 sayfa daha okyasım geliyor. Kızıyorum böyle meraksız düz kafalı insanlara. Kendini geliştirmeye kapalı böyle iyyykkk.....



Bu saçmalıkla ben daha fazla uğaşmak istemediğim için FitnessDelisi olarak Devvvvvv hizmette bulunuyorum. YOGA ÇEŞİTLERİ! (minnak bir kısım ama cahillik siler meraka yönlendirir tadımlık bir dosya) Afiyet olsun :)

ANUSARA
Öğrenciler kalıp gibi her poza uymaya çalışmaz poları kendilerine uydururlar. Yeni uydurulmuş bir yoga çeşidi yapanı tanımıyorum Tr'de var mı onu da bilmiyorum Hatha'nın bir versiyonu.

ASHTANGA (VİNYASA)
İşte benim bebeğimmmm, Klasik Hint Yogası. Hem otantik hem dinamik hem de muhteşem. 1927'de geliştirildi. (O civarlar işte). Pozlarda uzun zaman kalınmaz, denge, nefes, bandhalar, ve seri çok büyük önem taşır. Dinamik bir akış içerisinde yapılır. Sakatlığım esnasında kuvvet çalışma amaçlı iyice yaptım. hem kaslarımı kuvvetlendirmeye devam ettim, vücut ağırlığı ile çalışma, dengem arttı ayrıca esneklik kazandırıyor. Yapmayan kendid erdine yansın. Muhteşem bence ben kalp Ashtanga / Vinyasa Yoga

Lümpenler gelsin yapsın bakalım Side Bakasana Ommmm neymiş dalga geçiyor bi de densiz uçuyor musun diye he canım he kuşum ben
Bu ciddi zamanımı aldı mesela denge ve kas kuvveti ve ağır konsantrasyon gerekiyor 

Akrep Pozu

Bu da akrep pozu
Yukarıda da görüleceği üzere ablalar bile akrep pozunu farklı farklı yorumlarken bre densiz sen kimsin de Yoga aynı şey hep dersin. Bir anın bir anınla bir mi? Değil o zaman sus be cahil sussss!!!

BİKRAM 
40 derece sıcakta, salutasyonu uzuun uzun yapıyorlar. Ben yapmadım valide sultan hazretleri benim yaptı, tansiyon hastası kadın zımba gibi de çıktı valla bi şey de olmadı. ama bizde mübadil geni ar sülaleinin kadınları da titanyum alaşımdanız malum bize pek bir şey olmaz.Tabi herkes denemesin bence de. Dr raporu falan gerekebilir. Bir desr 90 dakika sürer ve 40 derece sıcıaklık ve %40 nemde 26 aanalık bir seri devamlı tekrar edilir. Bikram tarafından kurgulanmıştır (Amca adını vermiş ya allahtan Bikram ya Sadullah falan olaydı peeeh) 2 de nefes egersizi içerir. Gayet de eğlenceliymiş valide dedi. Ben oda sıcaklığı yogası insanıyım şahsen.

HATHA 
Bak bunu da severim 6 modern yoga disiplinini bir potada eriteni nefes düzenleyen ve ağır fiziksel aktivite içeren bir çeşit. Hatha pratiği yaparken içini dinlemek çok önemlidir. Ray Hoca mesela bir kere 45 dakikalık Şavasana yapacağımız bir seans önerdi - ben şahsen uyurum. Hatha'da beni çeken şey dinamizm ve dinginliğin aynı anda yaşanması hakikaten çok attmin edici oluyor benim için. Hatta bu akşam yapıcam nıhahah ne şanslıyım.


IYENGAR
gene kiş ismi verilmiş bir disiplin. Hatha Yoga'nın daha nefes, dayanıklılık postür üzerine gibi olanı. Blok takoz çekme halatı falan bol bol kullanılır. Tedavi amaçlı yogadır. Yeni başlayanlar için idealdir (Cihan Hocam dedi valla) Kolay değildir ama her yaş ve gruba uygundur.

JIVAMUKTI
Ortaya karışık. Hatha ve Vinyasa'nın hareket sequensinden etkinemiş ve fakat bol nefes meditasyon chanting falan içeren derin mevzulu bir çeşit. Ruhun da esner gayet leziz olur.

KUNDALINI
Enerji odaklı, bana göre hareketi az olan yoga türü. Bşraz asana var yok değil şimdi allah iin ama daha çok chanting, enerji, meditasyon, nefes falan filan. beni kesmez ama yapan da sever. elma şekerim mesela sever bunu.

YİN
tamamen şahsi görüşümdür: Eminim çok faydalıdır ama bazen yaparken vurun beni şimdi hemen vurun dediğim yoga. Arkadaşım düğüm oluyoruz ve o halde böyle arapsaçı gibi nefeslerce uzun kalıyoruz. Kaslar maslar harika uzuyor da bir gün o halde uyuyaklırsam beni herhalde genel cerrah falan çözer netim. Sabı yok ya bende ondan zor geliyor zatne ben de ondan gaza gelip yapıyorum bunu. Gaza gelmesem yapılacak iş değil benim için.
Şu halde dakikalarca duruyorum yaaa aklım da duruyo gerçi bi zaman sonra

Hatha vinyasa falan bende sürüngen pozunu severim hatta normal esnemem de koyarım ama kal abkalım 3 dakika böyle nerelerin uyuşuyor gör
Minnak bir Yoga dosyası hazırladım işte böyle bunlar tüm yoga türleri değil duyduğum çoğu da kendi deneyimlediğim ve 3 tanesi pratiğini yaptıklarım. Emin ol daha çok çok çok ama çok çeşidi var. İlle de yogaya başlayacaksan neye başlayacağına iyi karar ver. Dinamik biriysen Yin seni sıkabilir mesela. ya da ağırsan Dinamik Vinyasa Sevmeyebilirsin. İşte bunlar hep YOGA.

Namaste şekerim
Sevgiyle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder