Sayfalar

26 Haziran 2014 Perşembe

Cheesy bir tarz ve ben bayılıyorum bebeğim

Bildiğiniz üzere diyetle kafayı yemiş (yemek yok!  kafada protein var gerçi yerim OK) bozmuş kendimden geçmiş haldeyim. Hayır bir de sıcak. Bu sıcakta protein yemek ne zor. Düşünüyorum da karbonhidrat basmak daha zordur. Yani kısaca yemek zor şekerim.



Bu havada en güzel karpuz peynir. Ben sanırım bir önceki hayatımda fare falandım yoksa bir insanın bu kadar peynir yemesi başka şeikilde açıklanamaz. Bir de en sevdiğim şey hayatta peynir. Bana yemek verme sadece peynir ver OK. Ezine, Bree, Blue, Camamber, Mozarella, Hellim, çiğ veya grilled veya bilmem ne hiç farketmez.

Oldukça Fransız, bana ilk arabamı hatırlattı Chloé the French Bitch'di adı çok severdim Fransız Peynirini de ayrı severim zaten 
Peynir yerken yağlı olması ve saire çok önemli değil. Bunlar vücudun yakabileceği yağlar. Ama dün bademle ilgili olan mevzu gibi abartırsan o peynirler sağından soulndan lömbürder. Fitness hakikaten bir Uzakdoğu öğretisi gibi olmaya başladı ya hu, bize ölçülü olmayı öğretiyor. Ya da Sufizm, bir lokma bir hırka, daha çok lokmaya yoğunlaşmış durumdayız lokma nedir nasıldır muhteviyatı nedir???  Lokma önemli (okumayanlar içn Mesnevi tavsiyem var unutmadan, bu ara yoğun okuyorum acayip mutlu ediyor insanı, hangi dine inanırsan inan huzura giden yol Mesnevi bi de peynir)

Mesela koşu yarışı öncesi diyetimde yağları süt ve süt ürünlerinden almaya çalışırım, bir yerlerde okudum gene tabi böyle yapmam gerektiğini: Nihayetinde yağ da lazım bu bedene bebeğim, sadece nerden aldığın önemli. Margarin mesela iyyykkk aslaaaaa ya da mısırözü ay çiçek falan never! ZİNHAR! NEIN!

Peynir deli gibi avantajlar sunuyor insana,

  • Bir kere easy to use; meyvelerle mix n match yap bak bol lifli kalsiyumlu D vitaminli protein bombası elde ettin. (Bir akşam Ecemuuuu ile beraber - kafalar atık karşı cinsi zindanlara kaptasımız var - açtık kırmızı şarabımızı aldık yanına peynirler, incirler, çilekler, üzümler. muhteşmedi. antioksidanlarla eşleştirince helem mesela mascarpone-orman meyveleri / çilek muazzam oluyor)
  • Dedim ya acayip içerikleri var, D vitamini, kalsiyum, protein (DİİNNGG PROTEİİİNNN) 
  • Kas kütlesini arttırır kalori yakımını roketler haliyle
  • Taşıması kolay (biz yemeğini yanında taşıyanlar biliriz bunun ne zor olduğunu, peynir pratik o açıdan) Mesela yurt dışında öğrenciyken cheese-snack'ler vardı millet cips yerken ben onları yerdim. Gerçi orda sadece yüzlerce çeşit peyir satan dükkanlar da vardı, peynire önem veriyodu adamlar off özledim ya bak şimdi hasret gideriim iki güne gidiyorum yakınına köyümün zaten (o macerayı ayrı anlatıcam size) Peynir medeniyettir ya hu!
  • Tam yağ ile protein birleşimi tok tutar ayrıca, böylece yeme düzenin oturur. 
  • Lor peyniri diye bir Türk mucizesi var 100 gramında 19gr protein, 3 gr carb, 2 gr yağ var (lor peyniri, kepekli tortilla ve günkurusu mesela offff)
  • Lor peyniri suyu da içeni duydum ama kesin bilgim yok :) 
  • Peyniraltı suyu hele acayip bir protein kaynağı yeme de yanında yat iç içinde yüz falan öyle böyle değil (mesleki bilgi peynir üreticileri yğksek besin değerinden dolayı o suyu biyolojik arıtana kadar perişan oluyorlar öyle bir protein muhteviyatı - B.Sc. derecem çevre müh bilirim yani) zaten o bayıla bayıla yüzerce liraya aldığınız WHEY de bundan yapılır :) (evde tarhana serer gibi whey sersem köşe olurum ha)
  • Bu varken protien tozunu kim ne yapsın pardon????

Doğal takılın şekerim. Yani geçen gün gene Beta Karoten içen bir kızcağız gördüm. Neden be bacım eden durup dururken pace ini arttırasıni neden o kimyasala sentetik şeyleri vücuduna sokasın ay valla acıdım. Bana da soruyorlar, burdan da açıklıyorum ŞOK ŞOK ŞOK, elzem haller dışında supplemet kullanmam (mesela raipd rejenerasyon gerekiyorsa sıcak havada uzun mesafe koştuysam falan o ayrı ya da çok ağır idman yaptıysam ama onun dışında NO NO)

DİKKAT: Peynirdeki Sodyum içeriğine dikkat etmeden yeme düşük sodyum içeriği arıyoruz Aman diim!!!!

İşte ben bunu görünce Fred Astaire kafamın arkasından söylemeye başlıyor Heaven, I am in heaven.....
Tabi ki peynilere sarılıp dans etmiyorum en azından gerçek hayatta....

Doğal kal tatlımmmm
Sevgiyle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder